مسافرت ایرانیان به استانبول و جاذبه های گردشگری آن

مسافرت ایرانیان به استانبول و جاذبه های گردشگری آن

استانبول به دلایل مختلف مورد انتخاب مردمان دنیا جهت مسافرت قرار میگیرد. این شهر قطب خرید در خاورمیانه شناخته میشود و سفرهای کاری و توریستی بسیاری به این شهر انجام میشود. استانبول در صدر لیست شرکت های آژانس هواپیمایی در تابستان و زمستان قرار دارد. علت این امر جاذبه های بی نظیر این شهر در دو فصل سال است. سفر به این کشور نیاز به ویزا نداشته و با هر توان مالی میتوان با تور ارزان به این شهر سفر کرد. ترکیه بهترین پاساژها ، پوشاک و بازارها را دارد که همین امر مزید بر علت، جهت سفر به این کشور میشود.
مکان های تاریخی و فرهنگی در این شهر بهترین مکان برای ثبت خاطره های شگفت انگیز است. زیست بوم های متنوع گیاهی و جانوری در طبیعت بکر و سرسبز ترکیه مناطق زیبایی را برای این کشور خلق کرده است. انواع غزال، فلامینگو، یوزپلنگ و حیوانات اهلی و وحشی از جمله این جاذبه ها میباشد.

موقعیت جغرافیایی استانبول شهر در ترکیه

شهر استانبول در ترکیه، کشور همسایه ایران که در شمال غرب این کشور واقع است یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بین ایرانیان است. ترکیه به دلیل آب و هوای مطبوع و طبیعت متنوع و دلپذیری که دارد، دارای شهرهای توریستی بسیاری است. آنکارا، آنتالیا، قونیه، وان، استانبول و ازمیر از جمله معروف ترین مناطق کشور ترکیه است که توسط مردم دنیا جهت مسافرت انتخاب میشود. از طریق آژانس هواپیمایی و تورهای ارزان می توان به راحتی به این شهر سفر کرده و از مناطق گردشگری آن لذت برد.
مردم استانبول به واسطه فرهنگ مشترک و دین اسلام که به آن گرایش دارند، شباهت های بسیاری با مردم ایران دارند. استانبول شهری زیبا و تلفیقی از سنت و مدرنیته است با سفر به آن میتوان به صورت همزمان با ترکیه قدیم و جدید آشنا شد. از متصدیان تور گردشگری خود بخواهید در سفر به این شهر، مناطق دیدنی دو بخش غربی و شرقی آنرا به شما نشان دهند.
استانبول به وسیله تنگه معروف بسفر به دو بخش تقسیم میشود. بخش شرقی این تنگه نشان دهنده فرهنگ قدیمی و سنتی مردمان این سرزمین است. بخش غربی آن که به قاره اروپا متصل است، نشانگر پیشرفت های بزرگ این کشور و معماری های اروپایی آن است.

معرفی جاذبه های توریستی استانبول

مشخصه خیابان های استانبول، سنگ فرش های قدیمی و کوچه های باریک آن است. با سفر به این کشور و قدم زدن در این کوچه ها میتوانید با فرهنگ مردمان این سرزمین آشنا شوید. با گذر از کوچه های این شهر، غذاهای مختلف، مساجد قدیمی و بوی دریا و ماهی را حس خواهید کرد. آب و هوای استانبول را میتوان در تابستان مانند کیش و در زمستان مانند شمال کشور توصیف کرد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید، اگر با تور گردشگری یا بدون آن به این شهر سفر کردیم، از کجا دیدن نمایید؟
در ادامه مراکز تاریخی ، فرهنگی و گردشگری استانبول را برای شما نام میبریم:
1-  مسجد ایا صوفیه در استانبول یکی از مشهورترین جاذبه های بازمانده از دوران عثمانی است. از تمام استانبول میتوان گلدسته های آن را مشاهده کرده و از آن برای پس زمینه عکس های خود بهره برد. مساجد قدیمی در این شهر یا کشور کثرت و تنوع دارند.
2-  مسجد سلطان احمد در استانبول از دیگر مراکز مذهبی تاریخی است که توسط توریست ها بازدید میشود. نام دیگر این مسجد، کاشی آبی است. علت آن، استفاده از کاشی های تاریخی خوش رنگ است که در سقف آن به کار رفته است.
3-  حیف است با سفر به این شهر تاریخی از آب انبار جذاب قدیمی آن دیدن نکنید. جامانده از امپراتوری بیزانس در استانبول جذابیت خیره کننده ای دارد که از 300 ستون با معماری شگفت انگیز ساخته شده است. طرح ستونهای آن در آب منعکس شده و شکوه این بنا را دو چندان میکند. نام دیگر این آب انبار قصر وارونه است که شبیه یک تصویر رویایی در پیش چشمان شما به نظر میرسد.
4-  بهتر است در سفر به استانبول بسته به زمانی که در اختیار دارید، برنامه ریزی کرده و مدتی را به گردش در بخش شرقی اختصاص دهید. همچنین مدتی را به سیاحت در بخش غربی بپردازید. در بخش آسیایی این شهر یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری، کاخ دولما باغچه است. این کاخ از دوران عثمانی به جا مانده و بازدید از آن شما را به یک مسافر زمان تبدیل میکند.
5-  با خروج از بخش آسیایی و عبور از تنگه بسفر وارد بخش اروپایی ترکیه میشوید. مقصد گردشگری شما در این بخش می تواند قصر توپکاپی باشد. با به خاطر سپردن نام آن میتوانید آن را از راهنمای تور مسافرتی خود بخواهید.
6-  تنگه بسفر که محل تلاقی دو دریای سیاه و مرمر در ترکیه می باشد بین دو بخش جدید و قدیم استانبول جدایی انداخته است. پل معروف روی این تنگه را در اکثر عکس های این کشور مشاهده کرده اید. به نوعی به نماد شهر استانبول نیز شناخته میشود. در این تنگه و نزدیکی این پل، قلعه روملی حصار واقع است که این قلعه اتصال دهنده دو دریای مذکور میباشد. میتوانید این مکان را یکی از مقاصد گردشگری خود قرار دهید.
7-  اگر طرفدار هنر هستید، از سفر خود نهایت استفاده را برده و از موزه های این شهر دیدن نمایید. موزه هنر استانبول یکی از مکان هایی است که نباید آن را از دست بدهید.

آشنایی با جزایر پرنس

مکانی زیبا که به اندازه یک ساعت از شهر استانبول فاصله دارد، جزایر پرنس میباشد. شامل 9 جزیره کوچک و بزرگ است که تنها اجازه بازدید از چهار تای آن برای توریست ها فراهم است. جزایر بویوک آدا، بورگاز آدا، کینالی آدا و هیبلی آدا از جمله این جزایر میباشد. با ورود به این منطقه آرامشی شگرف را تجربه خواهید کرد. ورود به منطقه ای که در آن هیچ گونه وسیله نقلیه حق عبور و مرور ندارد بسیار آرامش بخش است. تنها اسبها و کالسکه ها به حالتی رویایی شما را در جزیره جابجا خواهند کرد. ویلاهای ساخته شده در این منطقه به سبک اروپایی از دیگر مناطق چشم نواز این منطقه است.

آشنایی با هتل های استانبول

1-      میدان تقسیم میدانی آشنا برای توریست هاست که دسترسی آنها به وسایل حمل و نقل عمومی به نقاط مختلف استانبول را میسر و آسان کرده است. در این میدان هتل های مختلفی هم برای اسکان توریست ها وجود دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
هتل مارمارا
هتل هیلتون
هتل ریکسوس
هتل اینترکانتیننتال
هتل پارما
هتل گراند حایات
این هتل ها از جمله هتل های 5 ستاره استانبول هستند که میتوانید از بین آنها آنچه برای ما مناسب تر است را انتخاب کنید.
2-      کسانی که به دنبال هتل های لوکس و لاکچری این شهر هستند باید اسامی زیر را به خاطر بسپارند:
هتل دیوان ، رافلز، شانگری، پرا پالاس، هیلتون گاردن، سوهو هاوس از جمله این هتل ها میباشد.
3-      اما بهترین هتل ها از نظر ما و کاربران هتل هایی هستند که نزدیک دریا بوده و ویو به دریا دارند. البته ممکن است از لحاظ قیمت گرانتر از سایر هتل ها باشند اما به دلیل تنوع می توان هتل با قیمت مناسب نیز در آنجا پیدا کرد. پس باید در بین هتل های زیر به دنبال مکانی برای خود باشید:
هتل سوئیس، هتل دبلیو، لس عثمان، رنسانس ، هتل پالاس ، آجیا هتل ، بوتیک هاوس بسفروس و سوماهان از جمله این مکانها میباشد. با مراجعه به شرکت های آژانس هواپیمایی بسته به بودجه خود میتوانید محل اقامت خود را تعیین کرده یا تنها هزینه رفت و برگشت را به آنها پرداخته و خود در آنجا هتل مناسب را برای خود تهیه کنید.