شرایط آب و هوایی کوالالامپور

شرایط آب و هوایی کوالالامپور

کوالالامپور در کشور مالزی واقع است. این کشور یکی از کشورهای آسیای شرقی و جنوبی است که در نزدیکی خط استوا واقع است. شرایط آب و هوایی کوالالامپور مانند سایر کشورهای استوایی بسیار پر باران و مرطوب و شرجی است. از لحاظ طبیعت و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز است. با سفر به این کشور می توانید انواع جاذبه های گردشگری را مشاهده کنید. فرهنگ های مختلفی در این کشور گرد هم آمده و مردم از مذاهب مختلف در کنار هم زندگی میکنند.
برای سفر به مالزی و بازدید از مکان های جذاب این کشور بهتر است قبل از هر چیز از شرایط آب و هوایی کوالالامپور اطلاع حاصل کنید. در مالزی شاهد بارش های سنگین و رعد و برق های پر سر و صدا هستیم. در برخی از فصول سال مالزی شاهد سیل های عظیم میباشد. کشور مالزی با اقیانوس ها احاطه شده و دارای جزایر بکر و زیبا میباشد. در تمامی فصول سال آب و هوای آن شرجی و مرطوب است و دمای هوا بالا میباشد. شرایط آب و هوایی کوالالامپور در ماه های نوامبر تا ژانویه بسیار خنک تر از سایر ماه های سال است. می توانید قبل از سفر از مسئولین برگزار کننده تور در مورد دمای هوا و هزینه رزرو تور کوالالامپور مشاوره بگیرید.

شرایط آب و هوایی کوالالامپور در فصل بهار
بهار مطبوع ترین فصل در بین تمامی فصول سال است. شرایط آب و هوایی کوالالامپور در فصل بهار، بسیار آرام و دلپذیر است. بهار مالزی از ماه مارس آغاز میشود و در این زمان از میزان بارش ها کاسته می شود. این فصل بهترین زمانی است که میتوانید تور را رزرو کرده و به این کشور سفر کنید. یکی از اقلامی که در سفر به مالزی می تواند جز وسایل ضروری محسوب شود، چتر است. کرم ضد آفتاب نیز در روزهای آفتابی از دیگر ملزومات میباشد.
از جمله تفریحات کوالالامپور در بهار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
–          هلیکوپتر گردی بر فراز کوالالامپور از جمله تفریحاتی است که میتوانید تجربه کنید. در یک تور یک روزه میتوانید طبیعت این کشور زیبا و آبهای فیروزه های آنجا را از بالا مشاهده کنید.
–          امتحان کردن غذاهای تایلندی از جمله تفریحاتی است که در هر فصل میتوانید از آن لذت ببرید.
–          رفتن به محله چینی ها از دیگر جاذبه های مالزی است.
–          معابد و کلیساهای موجود در این کشور نشان دهنده مذاهب و فرهنگ های متفاوت است.
–          گرفتن ماساژ در اسپای هتل از جمله جاذبه های کوالالامپور است که توریست ها در هتل انتخاب میکنند. در زمانهایی که درجه هوا بالاست یا باران های شدید می بارد این تفریح را امتحان کنید.

کوالالامپور در فصل تابستان
اما گرم ترین شرایط آب و هوایی کوالالامپور، فصل تابستان میباشد. به دلیل بالا رفتن دما رطوبت هوا افزایش یافته و تحمل آن برای بسیاری از مسافران بسیار سخت میشود. ماه های ژوئن ، جولای و آگوست جزئی از فصل تابستان در این کشور است. دمای هوا به 32 درجه سانتیگراد رسیده و در صورت ارزان بودن هزینه بلیط های تور مالزی، میتوانید بعد از غروب آفتاب به گشت و گذار در شهر بپردازید. آفتاب سوختگی، گرما زدگی از جمله مواردی است که ممکن است در این فصل برای توریست ها ایجاد شود؛ پس بهتر است به دمای هوا جهت مسافرت نیز دقت نمایید.
وزش بادهای موسمی داغ در کنار طبیعت زیبای آنجا کمی اذیت کننده خواهد بود. شرایط آب و هوایی کوالالامپور در تابستان برای ورزش های آبی مناسب است که انتخاب فصل سفر بسیار سلیقه ای میباشد.

تفریحات کوالالامپور در تابستان :
–          یکی از جالب ترین تفریحات که در این کشور رایج است، اسپای ماهی میباشد. در شرایط آب و هوایی کوالالامپور در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است میتوانید ماساژ با ماهی را امتحان کنید.
–          رفتن به پارک های آبی در فصل تابستان هیجان انگیز است. تنی به آب زده و بسیار خنک شوید. پارک سان وی لاگون کوالالامپور یکی از پارک های بزرگ این شهر بوده و پر از سرگرمی و هیجان است.
–          شهر ماینز یکی از عجایب کشور مالزی است که روش دسترسی به این شهر را از مسئول تور خود بپرسید.

شرایط آب و هوایی کوالالامپور در پاییز
فصل پاییز فصل بارش باران های مالزی به مقدار زیاد میباشد. ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر در واقع فصل پاییز این کشور میباشد. دمای هوا در اواخر پاییز یعنی ماه نوامبر به سردترین حالت ممکن یعنی 22 درجه سانتیگراد میرسد. در این کشور این دما حالتی مطبوع و خنک محسوب میشود. شرایط آب و هوایی کوالالامپور در پاییز در بعد از ظهر دارای دمایی نزدیک 31 درجه بوده و در آخر شب به 23 درجه میرسد. در این فصل دمای آب نیز به 30 درجه می رسد که برای ورزش شنا و استفاده از تفریحات پارک آبی بسیار مطلوب است.
از جمله تفریحات کوالالامپور در پاییز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
–          مشاهده برج های دوقلوی کوالالامپور از جمله مشهورترین مکان هایی است که گردشگران را به خود جذب میکند.
–          دیدن آکواریوم klcc از جمله جاذبه هایی است که در هر شرایط آب و هوایی کوالالامپور قابل دیدن است. این مکان نزدیکی برج های دوقلو قرار دارد. انواع حیوانات آبزی را میتوانید این جا مشاهده کرده و عکس های یادگاری زیادی بگیرید.
–          پارک سان وی این شهر بسیار مجهز و دیدنی است.
–          گنتینگ هایلند از جمله مناطقی است که در بالای ارتفاعات واقع شده است. هتل های زیادی در این منطقه ساخته شده و مراکز تفریحی بیشماری در آنجا قرار گرفته است. اطراف آن فضای سبز و کوه های پوشیده از درخت احاطه شده است. 45 کیلومتر از کوالالامپور فاصله دارد و با تله کابین میتوان به این منطقه رفت . اینجا یکی از پرطرفدارترین مکان هاست که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی کوالالامپور توصیه میشود از آنجا دیدن کنید.

سفر به کوالالامپور در زمستان
یکی دیگر از فصل هایی که برای سفر به کوالالامپور مناسب است، زمستان میباشد. شرایط آب و هوایی کوالالامپور در این فصل شاید خنک باشد اما وضعیت سواحل آن مساعد نیست. در بعد از ظهرها معمولا بارش باران رخ میدهد و بهترین زمانی که میتوانید در طبیعت این کشور گشت و گذار کنید، صبح تا ظهر میباشد. دمای هوا در این فصل 31 درجه سانتیگراد است . بهترین زمان سفر به مالزی را بین ماه های دسامبر تا فوریه میدانند که همان فصل زمستان میباشد. هوا گرم و خشک بوده و از شرجی بودن آن خبری نیست.
در صورتی که بخواهید تفریحاتی در کنار ساحل و در جزایر داشته باشید، بهتر است ماه های می تا سپتامبر را انتخاب نمایید.
از جمله تفریحات کوالالامپور در زمستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
–          غار میمونها که مجسمه زرین بودا در ابتدای آن قرار دارد از جمله دیدنی ترین معابد این کشور است.
–          معابد بودای این کشور نظیر معبد تین هو ، معبد بهشت و جهنم از دیگر مناطق دیدنی آنجا به شمار میرود.
–          مراکز خرید کوالالامپور را فراموش نکنید. مراکز بیشماری در آنجا وجود دارد که توصیه میشود از آنجا دیدن کنید.