راهنمای سفر به ترکیه

راهنمای سفر به ترکیه

مهم ترین بند راهنمای سفر به ترکیه تهیه اجازه نامه از مراجع ذی صلاح کشور است. جهت خروج از کشور باید قادر به ارائه هویت و مدارک لازم خود باشید تا با آن شناخته شوید. این اجازه نامه خروج از کشور پاسپورت است. برای اخذ پاسپورت نیاز به ارائه مدارک به پلیس به اضافه 10 در ایران دارید. زمانی که شما پاسپورت خود را تهیه کنید، می توانید تا 5 سال از آن به راحتی استفاده کرده و بعد از آن دوباره باید به تمدید آن اقدام کنید.
موضوع دیگر که باید در مسافرت ترکیه به آن دقت کنید، مدت اعتبار مدارک تان است که حداقل باید دارای 6 ماه اعتبار باشد و به این نکته باید دقت کافی را داشته باشید. طبق قوانین ایران اگر خانم هستید باید از همسر خود اجازه خروج از کشور داشته باشید و جهت اخذ آن باید به محضرهای رسمی مراجعه نمایید.
بعد از تهیه مدارک، بهتر از صفحات مدارک خود کپی گرفته و آنرا در کیف دستی خود که همیشه همراه خود دارید نگه دارید. یا عکس آن را جهت ارائه هنگام بروز مشکل در کشور خارجی، در موبایل خود نگهداری نمایید.

اخذ ویزا در دومین گام راهنمای سفر به ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که با ایران روابط تجاری و دوستانه نزدیکی دارد و سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزا ندارد. ایرانیان میتوانند تا 90 روز بدون ویزا در این کشور اسکان داشته باشند. حال که سفر به این کشور نیاز به ویزا و مراجعه به سفارت ترکیه را ندارد، باید به فکر شناخت از این کشور و برنامه ریزی جهت کارهایی باشید که میخواهید در سفر خود به آنجا انجام دهید. بسته به بودجه خود باید به رزرو هتل ، مدت زمان اقامت و لیست کردن جاذبه هایی که میخواهید از آن دیدن کنید اقدام نمایید. بسته به شهری که در آن اقامت می کنید باید به فکر برنامه های گردشگری خود باشید.
از جمله شهرهای توریستی ترکیه میتوان به آنکارا، استانبول، آنتالیا، کوشی آداسی، کاپادوکیا شهر بالن و بدروم معروف به بهشت آبی سفید و غیره اشاره کرد.

انتخاب آژانس هواپیمایی برای برگزاری تور ترکیه

مهم ترین گام یا موضوع در راهنمای سفر به ترکیه میتوان به انتخاب تور یا آژانس هواپیمایی برگزار کننده سفر اشاره کرد. اگر برای اولین بار است که از کشور خارج میشوید یا قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، بهتر است این کار را با تورهای مسافرتی انجام دهید. آژانس هواپیمایی شرکتی است که هماهنگ کننده تمامی کارهای سفر مسافران یا توریست ها به کشورهای خارجی میباشد. به راحتی تمامی آنچه در آن کشور نیاز دارید را برای شما مهیا میکند.
شاید خود بخواهید رزرو هتل، خرید بلیط، تهیه غذا و رفت و آمد را به عهده بگیرید، اما این مسئله را مد نظر قرار دهید که با توجه به عدم تجربه و شناخت کافی شما از این کشور و دشواری هماهنگی های لازم، شاید در غربت نتوانید از پس هزینه ها و هماهنگی ها بر آمده و کنترل سفر از دست شما خارج شوید و متحمل هزینه های فراوان و خستگی فراوان شوید.
با ثبت نام در تورهای ارزان یا لوکس موجود در کشور می توانید، بسته به بودجه خود هزینه سفر به ترکیه را با گرفتن مشاوره یا راهنمای سفر به ترکیه از جانب آژانس هواپیمایی خود تخمین زده، آن را یکجا پرداخت کرده و از عدم افزایش یا کاهش قیمتها در روزهای سفر خود اطمینان خاطر کسب نمایید.
از جمله خدماتی که آژانس های هواپیمایی یا شرکت های برگزار کننده تورهای ترکیه به شما ارائه میدهند، بیمه مسافرتی است که در صورت بروز هرگونه مشکل در آن کشور می توانید از آن استفاده کنید. تور لیدرها شما را با جاذبه های توریستی این کشور آشنا میکنند. محل اقامت و خورد و خوراک شما نیز توسط تور تهیه میشود.

اقلام ضروری سفر و میزان بار مجاز

برای همراه داشتن اقلام ضروری بهتر است به راهنمای سفر به ترکیه دقت کرده و آنچه برای شما مناسب است را در چمدان خود قرار دهید.
1-  خرید فرهنگ لغت جیبی و اصطلاحات ترکی برای فهم مطالب در شرایط ضروری
2-  آدرس سفارت ایران در ترکیه را یادداشت کرده و آن را همراه خود داشته باشید.
3-  برای استفاده از لوازم الکتریکی در کشور دیگر بهتر است تبدیل آداپتور را به همراه داشته باشید زیرا ممکن است پریزها متفاوت باشد.
4-  از دیگر موارد راهنمای سفر به ترکیه میتوان به وسایل بهداشتی نظیر مسواک و خمیردندان و کرم ضد آفتاب و سوزن و نخ اشاره کرد.
5-  داروهای رایج و عرق های گیاهی که با آنها گاهی خود را مداوا میکنید را، همراه داشته باشید. برای مثال قرص سرماخوردگی، استامینوفن، داروهای ضد اسهال، چسب زخم و پمادهای لازم و داروهای روزانه خود.
6-  قرار دادن لباس در ساک دستی تان، ممکن است قبل از تحویل بار خود از فرودگاه نیاز به تعویض لباس پیدا کنید.

مورد دیگر توجه به وزن چمدان های تان است. بهتر است این نکته را در مقاله راهنمای سفر به ترکیه خوب به خاطر بسپارید که 60 دقیقه قبل از پرواز، کانتر بسته میشود. بهتر است نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور روزهای قبل از سفر را انتخاب کنید و به شعبه بانک در فرودگاه اکتفا نکنید. زیرا این شعبات به قدری شلوغ است که ممکن است باعث جا ماندن شما از پرواز شود.
معمولا هر چمدان می تواند حداکثر 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. پس به این فکر نباشید که تمامی وسایل خانواده را برای صرفه جویی در بار در یک چمدان بگذارید. بهتر است هر کس چمدان خود با وسایل ضروری خود را داشته باشد. و هر چمدان کمتر از 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. این نکته را به خود یادآوری کنید که وسایل مورد نیاز مانند بلیط و مدارک شناسایی تان را در ساک دستی کنار خود قرار دهید.

راهنمای سفر به ترکیه و تهیه پول رایج

واحد پول کشور ترکیه لیر است. خرید و فروش در این کشور به وسیله دلار نیز انجام میگیرد. بهتر است مقداری از پول خود را با دلار چنج کنید و در آنجا به دلیل ارزش بالای دلار کار خرید ارز رایج ترکیه را انجام دهید و باقی آنرا سیو کنید. مقداری هم لیر همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده نمایید.
موضوع دیگر بحث ارتباط برقرار کردن است که به وسیله رومینگ سیم کارت های ایرانی میتوانید به برقراری تماس اقدام کنید. رومینگ کمی گران بوده و بهتر است در فرودگاه اقدام به خرید سیم کارت ترکی نمایید. از جمله این سیم کارت ها میتوان به ترک تلکام، ترک سل و وودافون اشاره کرد.

از دیگر موارد راهنمای سفر به ترکیه و سایر کشورهای خارجی :
–          نسبت به امنیت چمدان های خود و قفل کردن آنها مطمئن شوید.
–          آدرس و شماره و نام خود را به خوبی روی چمدان ها نصب کنید یا بچسبانید.
–          ساعت خود را به محض ورود به کشور ترکیه تنظیم کنید تا از برنامه های تور یا آژانس هواپیمایی خود جا نمانید.
–          از لباس و کفش های راحت در مسافرت خود استفاده نمایید.
–          این نکته را نیز بدانید که کشیدن سیگار در پاساژ و رستوران ها جریمه دارد.
–          سعی کنید از عبور و مرور در شب با ماشین های شخصی و مکان های خلوت پرهیز کنید.
–          شماره های تلفن پلیس ترکیه، مسئول تور، آدرس هتل، آدرس سفارت و کنسولگری ایران در ترکیه را همراه داشته باشید.