راهنمای سفر به بانکوک در کشور تایلند

راهنمای سفر به بانکوک در کشور تایلند

بانکوک از جمله شهرهای زیبا، شلوغ و مدرن است که در کشور تایلند واقع میباشد. در این شهر پر هیاهو، میتوانید تفریحات بی نظیری را تجربه کنید و از مناطق شگفت انگیز دیدن کنید. راهنمای سفر به بانکوک برای مسافرانی که دوست دارند از سفر خود نهایت بهره را ببرند بسیار مهم است. شهر بانکوک متشکل از مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مدرن است. مراکز خرید متنوع آن به صورت سنتی و مدرن از جمله مراکزی است که شاید نصف روز شما را برای بازدید شامل شود. دیدنی های دریایی، حیوانات شگفت انگیز در حیات وحش، و طبیعت زیبا و سواحل چشم نواز آن از جمله چیزهایی است که در این کشور می توانید ببینید.

راهنمای سفر به بانکوک – اطلاعات ضروری
اولین قدم در سفر به تایلند، اخذ ویزا از سفارت این کشور است. از آنجایی که این کشور بسیار توریست پذیر است، زمان زیادی برای صدور آن وقت لازم نیست. برای مجموع هزینه هایی که در این کشور خواهید داشت، بهتر است از مشاوران آژانس هواپیمایی تور بانکوک، میزان هزینه همراه خود را بپرسید. میتوانید پول مورد نیاز خود را به واحد بات و دلار تهیه کنید.
برای داشتن راهنمای سفر جهت تنظیم وقت خود باید بدانید، زمان بانکوک نسبت به ایران چهار ساعت جلوتر میباشد. دین اکثر مردم آن بودایی بوده و میتوانید در این کشور از معابد زیبا و فرهنگ متفاوت آنها لذت ببرید. از آنجایی که آب و هوای این کشور در اکثر فصل های سال گرم و شرجی است، بهتر است در فصل های آبان و تا اسفند به این کشور سفر کنید.
مورد دیگر که در سفر به تایلند باید بدانید، ولتاژ برق هتل های بانکوک است. برق شهری آنها 220 ولت / 50 هرتز میباشد که باید آداپتور تبدیل شارژر های موبایل خود را همراه داشته باشید. علت آن تفاوت پریزهای کشورهای خارجی نسبت به سایر کشورها میباشد.

راهنمای سفر به بانکوک – چه چیزی بخریم؟
مسافران که به کشورهای خارجی سفر میکنند دوست دارند، چیزهایی از آنجا بخرند که مخصوص آن سرزمین است. به اصطلاح زیره به کرمان نبرند. بهترین چیزهایی که میتوانید برای خود به عنوان یادگار و برای دیگران به عنوان سوغاتی ببرید موارد زیر میباشد:
طبق راهنمای سفر به بانکوک میتوانید از پارچه های ابریشمی این کشور خریداری نمایید. این سرزمین پر از لباس های ابریشمی است که به سنت این مردم اشاره دارد. صابون و سایر وسایل ماساژ از دیگر محصولاتی است که در این کشور فراوان بوده و با قیمت مناسب میتوانید برای پوست خود خریداری نمایید. لباس سنتی مردم تایلند اگر برای شما جالب است آن را در لیست خرید خود قرار دهید. فانوس های زیبای چوبی برای دکوراسیون منزل تان مناسب است و میتواند یادگاری از سفر شما در کنار سایر یادگاری هایتان در منزل تان قرار گیرد.
همگان در مورد غذاهای خوشمزه تایلندی چیزهایی می دانند. به عنوان راهنمای سفر به بانکوک این نکته را فراموش نکنید که ادویه جات تایلندی میتواند با کیفیت بالا از آنجا خریداری شده و تا سالها برای شما در پخت غذاهای خوشمزه به کار بیاید. لباس در تایلند بسیار با کیفیت و ارزان میباشد. در مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی خرید لباس توصیه میشود.

راهنمای سفر به بانکوک – بهترین محل برای اقامت و رزرو هتل
مکان ها و محل های مختلفی برای اقامت در بانکوک وجود دارد. از جمله آنها میتوان به اطراف رود چائو فرایا اشاره کرد. اطراف آن پر از هتل و اقامتگاه های مختلف هست که برای توان های مالی متفاوت ساخته شده است. محله دیگر محله چینی هاست که کسانی که دوست دارند در طول اقامت خود در احاطه فرهنگ و معماری چینی باشند، بهتر است در این محل اقامت یابند. ناحیه سوخومویت بانکوک از جمله مراکز معروف جهت اقامت است. مورد دیگر ناحیه خاوسان است. سیلوم و سیام از دیگر نواحی این شهر است که گردشگران بسیاری در این ناحیه زندگی میکنند.

شماره تلفن های مورد نیاز در کشور تایلند
بخش دیگر از راهنمای سفر به بانکوک به شماره های ضروری مورد نیاز مسافران در تایلند اختصاص می یابد. بهتر است شماره هتل، تور لیدر خود و شماره سفارت ایران در بانکوک را همراه خود داشته باشید. علاوه بر ذخیره در موبایل سعی کنید، تمامی اعضای خانواده این شماره ها را به صورت نوشتاری همراه خود داشته باشید.
مورد دیگر که در سفر به تایلند نیاز دارید، مربوط به پلیس گردشگران است که شماره آن 1155 میباشد. آمبولانس 1646 بوده و شماره آتش نشانی 199 میباشد. در صورت بروز هرگونه مشکل در آنجا و گیر افتادن در مکان های مختلف با این شماره ها تماس بگیرید.

راهنمای سفر به بانکوک – چگونه از فرودگاه به هتل برویم؟
به طور کلی در بانکوک دو فرودگاه بین المللی داریم که پر رفت و آمد ترین آنها سووارنابومی است. فرودگاه دیگر دن موئنگ نام دارد. این فرودگاه در 25 کیلومتری بانکوک واقع است و به طرق مختلف میتوان به مرکز شهر دسترسی یافت.
خط ویژه ای در مترو فرودگاه مخصوص رساندن مسافران به مرکز شهر است که به آن ARL گویند. مسافت شما تا مرکز شهر 15 دقیقه طول میکشد و 45 بات هزینه تردد شما میشود. اگر دوست ندارید با مترو سفر کنید و میخواهید شهر را رصد کنید. به طبقه سوم یا چهارم فرودگاه رفته و از آنجا با اتوبوس های مخصوص به آدرس مورد نظر خود بروید. 50 دقیقه طول میکشد و هزینه آن دو برابر مترو یعنی 35 بات میباشد. گزینه دیگر که در راهنمای سفر به بانکوک به شما ارائه میشود، تاکسی ها هستند. تاکسی بسیار گران بوده و دربست شما میباشد. هزینه آن تا مرکز شهر حدود 250 تا 400 بات برای شما آب میخورد.

آیا بانکوک برای مسافران امن است؟
به دلیل اینکه این کشور توریست پذیر است و سالانه به تعداد آن افزوده میشود، میتوان به این نتیجه رسید که کشوری امن میباشد. اما چیزی که در سفر به تایلند باید به آن دقت کنید، احتیاط های فردی است. وسایل گران قیمت مثل طلا با خود همراه نداشته باشید. در جاهای شلوغ و نا آشنا تردد نکنید. از دست کسی چیزی ننوشید. با ماشین شخصی به غیر از تاکسی ها تردد نداشته باشید. در شب به صورت دسته جمعی با دوستانتان در شهر تردد کنید.

راهنمای سفر به بانکوک – مکان های دیدنی بانکوک
1-      یکی از معروف ترین معابد موجود در این شهر وات آرون است که پیشنهاد راهنمای سفر به بانکوک میباشد.
2-      یکی از تفریحاتی که توصیه میشود آن را امتحان کنید، قایق سواری در طول رودخانه چائو فرایا میباشد. مناطق بینظیری کنار این رودخانه وجود دارد که بهتر است ببینید.
3-      معبد وات فو که درون آن مجسمه خوابیده بودا را شاهد خواهید بود از جمله جاذبه های این شهر است.
4-      کاخ بزرگ سلطنتی بانکوک از دیگر مناطق دیدنی آنجاست.
5-      بازار چاتوچاک که دارای رنگ های متنوع است از جمله جاذبه های معروف این شهر است. در راهنمای سفر به بانکوک برای مسافران رفتن به این محل توصیه میشود. زیرا هم فرهنگ آنها را مشاهده میکنید و هم خرید خوبی خواهید داشت.
6-      اگر چیزی در مورد بازارهای شناور بانکوک روی رودخانه شنیده اید، بهتر است به دامنون سادوئاک رفته و یکی از مشهور ترین آنها را مشاهده کنید.