راهنمای سفر به ایروان در کشور ارمنستان

راهنمای سفر به ایروان در کشور ارمنستان

سفرهای خارجی و راهنمای سفر به ایروان
در کره زمین، در قاره آسیا، نزدیکی ایران کشوری با نام ارمنستان وجود دارد که یکی از شهرهای آن ایروان نام دارد. از آنجایی که گردشگران بسیاری به این کشور سفر میکنند، راهنمای سفر به ایروان میتواند برای بسیاری از مسافران راهگشا باشد. کشور ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی کشور ایران واقع است. همسایگان آن کشورهای گرجستان از شمال و جمهوری آذربایجان از شرق میباشند. در سمت غرب این کشور ، ترکیه واقع شده و این کشور قبلا جزیی از خاک شوروی بوده است. برای داشتن راهنمای سفر به ایروان که پایتخت این کشور میباشد، بهتر است نسبت به جغرافیای آن و جاذبه های گردشگری ارمنستان اطلاعاتی کسب نمایید.

از چه شهرهایی از ارمنستان دیدن کنیم؟
قبل از بیان راهنمای سفر به ایروان باید بدانید، کشور ارمنستان دارای طبیعت و معماری رویایی میباشد. شما با سفر به ارمنستان وارد دنیای قصه ها شده و در لوکیشن انیمیشن های پادشاهی روزهایی را سپری خواهید کرد. زیبایی این کشور تنها به ایروان ، پرجمعیت ترین شهر آن محدود نیست و شهرهای دیدنی بسیاری دارد. طبیعت ایروان بسیار زیبا بوده و از آنجایی که کشوری کم جمعیت است میتوانید از آرامش موجود در آن بسیار لذت ببرید.
1- جاذبه های ایروان زیاد بوده و از آنجایی که امکانات پایتخت را در خود دارد، مقصد اول گردشگران ارمنستان میباشد. انواع رستوران، هتل، پارک و مراکز خرید در این شهر واقع شده است. با توجه به مدت زمان کوتاهی که مسافران در این کشور اقامت دارند، مکان های زیادی برای سرگرم شدنشان وجود دارد.
2- شهر گوریس محصور در کوه های سرسبز. سوان شهر دریاچه زیبای سوان. تساغکادزور شهری با هتلهای لوکس و تفریحاتی مثل اسکی. اشترک پر از بناهای قدیمی و تاریخی با طبیعت بی نظیر. کاپان شهری از آب نما و کافه های دنج و زیبا، همچنین پارک های سرسبز طبیعی و بکر. دیلیجان شهر دریاچه پارز بهترین مکان برای پیاده روی در میان جنگل های سرسبز این طبیعت بکر است. از آنجایی که در این مقاله حول راهنمای سفر به ایروان صحبت می شود، ذکر تمامی شهرهای گردشگری ارمنستان امکان پذیر نیست.

در فرودگاه ارمنستان چه کنیم؟
فرودگاه زوارتنوتس فرودگاه بین المللی ایروان است که در بخش غربی این شهر واقع شده است. زمانی که وارد این فرودگاه میشوید، به اندازه 15 کیلومتر از شهر فاصله دارید. طبق راهنمای سفر به ایروان، میتوانید به وسیله اتوبوس های اکسپرس فرودگاه تا مرکز شهر ایروان خود را برسانید. عبور و مرور و تایم حرکت این وسایل نقلیه، هر 30 دقیقه یکبار است که از ساعت 7 تا 10 شب فعالیت دارند. به راحتی میتوانید خود را به هتل برسانید. البته کرایه تاکسی نسبت به این اتوبوس ها بیست برابر بوده و تصمیم با شماست که این مسافت را چگونه بپیمایید.

برنامه و راهنمای سفر به ایروان
بسته به اینکه با تور ایروان به ارمنستان رفته اید، یا به صورت آزاد و مستقل عمل کرده اید، می توانید طی یک برنامه مناسب از همه جای آن دیدن کنید. طبق راهنمای سفر به ایروان این نکته را بدانید اکثر هتل های ایروان در میدان جمهوری این شهر واقع شده است. بهتر است محل اقامت خود را در این مکان قرار دهید تا به راحتی بتوانید به وسایل نقلیه آن دسترسی داشته باشید.
راهنمای سفر به ایروان به شما پیشنهاد میدهد، هر روز خود را برای دیدن از تعدادی از مکان های دیدنی اختصاص دهید. در غیر اینصورت نخواهید توانست آنگونه که باید از سفر خود لذت برده و خسته نشوید.

راهنمای سفر به ایروان – روز اول
فرض را بر این میگذاریم که شما در یک تور سه روزه ایروان ثبت نام کرده اید. روز اول را میتوانید اینگونه سپری کنید. اکثرا صبحانه را در هتل رزرو کرده و بعد از صرف آن راهی شهر شده تا بتوانند علاوه بر بازدید از مکان ها، ناهار را در شهر خورده و سپس برای شام و استراحت به هتل بازگردند. میدان جمهوری اولین جایی است که میتوانید یک ساعت خود را در آن گذرانده و از آبنما و موزه ملی آن دیدن کنید. سپس به موزه های اطراف این میدان رفته و یک ساعت دیگر از وقت خود را برای آن صرف کنید. بازار ورنیساژ جای دیگری است که برای خرید زیور آلات ، سوغات و یا بازدید از آن، به آنجا میروند.
با پیشنهاد راهنمای سفر به ایروان، ناهار را در هتل یا در شهر صرف کرده و سپس به کلیسای سنت گریگور بروید. این کلیسا واقع در یرواند کوچار دارای ورودی رایگان است. در نزدیکی آن از مسجد کبود نیز دیدن کرده و از تاریخ و معماری زیبای آن لذت ببرید. میتوانید برای اختتامیه این شب، به مرکز خرید دالما گاردن رفته و علاوه بر جاذبه های تفریحی این مجموعه آنچه نیاز دارید را از آنجا تهیه نمایید.

برنامه روز دوم تور ایروان
از آنجایی که اطراف میدان جمهوری را در روز اول دیده اید، باید با وسایل نقلیه، به مکان های دورتر شهر بروید. معبد گارنی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ارمنستان میباشد. قدمت آن 2000 سال است و نیاز به ورودی دارد. اگر تور لیدر دارید یا خودتان اهل ماجراجویی هستید، میتوانید با طی 5 کیلومتر به روستای گوغت نزدیک این معبد رفته و از صومعه گغارد نیز دیدن کنید.
به پیشنهاد راهنمای سفر به ایروان، بهتر است وعده ناهار را در نزدیکی دریاچه سوان صرف کنید. این دریاچه بهترین جاذبه طبیعی این کشور است. تفریحات زیادی نظیر جت اسکی، شنا و ویند سرفینگ دارد. در رستوران های اطراف آن میتوانید بهترین غذا را سرو کرده و خاطرات زیبایی را از طبیعت بکر آنجا برای خود ثبت کنید.
بهتر است به محل اقامت یا هتل خود بازگشته و برای اختتامیه روز سوم گردش خود، کمی استراحت کنید.

راهنمای سفر به ایروان – روز سوم
روز سوم، روز آخر سفر شما به ایروان بوده و بهتر است به بازدید از موزه ها و مراکز هنری اختصاص یابد. موزه ماتناداران از جمله موزه های زیبا برای خط های تاریخی است. نیاز به ورودی دارد و نزدیکی آن مرکز هنری کافسجیان واقع است که میتوانید از گالری های اطراف این دو جاذبه گردشگری دیدن نمایید. مجموعه کاسکاد نیز از دیگر مناطق جذاب شهری است که با صرف یک ساعت وقت در آنجا میتوانید از بودن در آن لذت ببرید.
پیشنهاد راهنمای سفر به ایروان برای بعد از ظهر، بازدید از مجسمه مادر ارمنستان است. با رفتن به آنجا کل ایروان زیر پای شما بوده و میتوانید از شهر بازی و قایق موجود در این پارک لذت ببرید.
در بازگشت به هتل اگر انرژی دارید و بلیط شما برای شب نیست، میتوانید به خیابان آبوویان بروید. در این خیابان کافه های زیادی وجود دارد که میتوانید علاوه بر شب نشینی کمی در هوای ارمنستان آرمیده و از خوش و بش گردشگران در این جا لذت ببرید.

برای خرید سوغات ایروان نیز سعی کنید، در روز آخر وقت بگذارید و ضمن بازدید از مراکز خرید یا پارک ها، سوغات ارمنستان را برای خود خریداری نمایید. لباس های ارمنی، سفالینه ها که جاهای دیدنی ارمنستان روی آنها نقش بسته، برای سوغاتی بسیار مناسب است. طبق پیشنهاد راهنمای سفر به ایروان، میتوانید از دست سازهای چوبی این شهر سوغات خریده و آنرا با خود ببرید. میوه های خشک این شهر نیز از دیگر سوغات های اصیل ایروان است.