آشنایی با تایلند

آشنایی با تایلند

کشور تایلند به سواحل زیبا و چشم نواز، همچنین معابد تاریخی با طراحی های متفاوت مشهور است. سفر به این کشور سختی زیادی ندارد و از آنجایی که تایلند، سیاست جذب گردشگر را دنبال میکند، میتوانید در حداکثر یک هفته ویزای مسافرتی خود را دریافت نموده و عازم سفر به آنجا شوید.
تایلند از لحاظ جاذبه های توریستی بسیار متنوع عمل کرده و از هر لحاظ می توانید به ثبت خاطره در آنجا بپردازید. از طریق آژانس هواپیمایی یا تور تایلند قادر به اخذ ویزا بوده و این کشور سخت گیری زیادی بابت این مسئله به خرج نمی دهد. در جنوب شرقی آسیا واقع شده و غنی از جاذبه های طبیعی و سواحل فیروزه ای است. در هر کجای آن میتوانید در کنار ساحل اسکان کرده و از دیدن طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید.
شاید در مورد تفریحات غیر فرهنگی این کشور نیز چیزهایی شنیده باشید، اما لازم به ذکر است، هر کس بسته به هدفی که از سفر خود دارد میتواند برنامه های مسافرت خود را آنگونه که میپسندد ترتیب دهد و این مسئله تفریحات سالم و خاطره انگیز تایلند را زیر سوال نمی برد.
بازی های آبی، معابد قدیمی با طراحی های خارق العاده، طبیعت وحشی و بکر استوایی، میوه های خوشمزه، غذاهای رنگارنگ با ادویه و طعم های مخصوص ، کلاب های شبانه، تفریحات متنوع، رقص و پایکوبی و جشنواره های متنوع از جمله زیبایی های بصری این سرزمین خوش آب و هوا میباشد.

تاریخچه تایلند

کشور تایلند یک کشور پادشاهی است که شخص اول این حکومت در حال حاضر واجیرالونگکورن است که بسیار مورد علاقه و احترام مردمان این سرزمین است. کودتاهای بسیاری در این کشور جهت از بین بردن پادشاهی رخ داده است که پادشاه پدر، بومیپول آدولیاده نقش به سزایی در حفظ و حراست از امنیت و ثبات کشورش در طول تاریخ بازی کرده است. در گذشته، زیر سلطه امپراطوری خمر بوده که با رخ دادن کودتای نظامی اداره ی اوضاع تایلند، به دست نخست وزیر، پارلمان و قدرت نظامی این منطقه سپرده شد. آثار تاریخی این کشور که میتوانید مشاهده اکثر آن را از مسئول تور یا آژانس هواپیمایی برگزار کننده تور مسافرتی خود بخواهید، گواه تاریخ غنی و زیبای این سرزمین گرمسیری میباشد.
تایلند ارزش حداقل یکبار دیدن را دارد، از آنجایی که کشوری توریست پذیر است، هزینه سفر به آن گزاف نبوده و به راحتی می توان لحظاتی شاد برای خود در میان آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی آن، نظیر سواحل فیروزه ای و جنگل های حاره ای برای خود رقم زد.

آشنایی با زبان و مذهب تایلند

تایلند بسیار بکر و زیباست. طبیعت آن انسان را به یاد اوایل خلقت می اندازد و از آنجایی که مردمان آن بسیار مهمان نواز و شاد هستند، طی سفر به این سرزمین زیبا، در کنار هزینه ای که صرف میکنید، رضایت بالایی را برای خود به ارمغان می آورید. زبان رسمی مردمان این سرزمین مخصوص خود این کشور است. صحبت کردن به این زبان برای توریست ها کاری آسان نیست و بهتر است برای بار اول سفر خود را از طریق تورهای ارزان تایلند یا تورهای لوکس مسافرتی به این کشور آغاز کنید.
مذهب رایج مردم آنجا، بودایی است که آن را میتوانید از معابد بودایی و آیین و سنت هایی که دارند، درک کنید. بسیار پایبند به اخلاق و دین و آموزه های بودا هستند و در طی مسافرت خود ، میتوانید در هر کجا با آداب و رسوم و فرهنگ و مذهب مردمان این کشور آشنا شوید.
بعد از بودا، مسلمانان بیشترین درصد یا جمعیت این کشور را تشکیل میدهند. و اکثر مسلمانان در ایالات جنوبی تایلند ساکن هستند. مسیحیان یک درصد و هندوها و سیک ها نیز از اقلیت های مذهبی کشور هستند.

جمعیت و مساحت تایلند

تایلند کشور پوشش های رنگی، دارای آب و هوای معتدل و گرم، مساحتی در حدود 513 هزار کیلومتر دارد که نسبت به این مساحت، کشوری پرجمعیت است. مردمان این کشور جمعیتی در حدود 64 میلیون نفر را تشکیل میدهند. اقوام مختلفی با صلح در کنار هم در این مساحت زندگی میکنند. 75 درصد از این جمعیت را قوم تایی تشکیل میدهند. رتبه بعدی به چینی تبارها اختصاص دارد که تعداد آنها 14 درصد از جمعیت را تشکیل میدهد.
مالایی ها، قوم خمر، مون ها و کوه نشین ها از دیگر طوایف این خطه هستند. کشور تایلند 76 ایالت دارد که اداره بخش های مختلف این کشور را بر عهده دارند. همسایگان آن مالزی، میانمار، لائوس و کامبوج است. در شمال این کشور کوهستان های زیبا و بکر وجود دارد که پوشیده از جنگل های استوایی و آسیایی است. زمستان هایی سرد دارد و در جنوب با مالزی هم مرز بوده و سواحل زیبایی را در این منطقه میتوانید شاهد باشید.
همانطور که ملاحظه نمودید، با سفر به تایلند، میتوانید به طور همزمان از مناطق کوهستانی، جنگلی، اقیانوس و دریا دیدن کنید.

آشنایی با آداب و رسوم تایلند

در کشورهای جنوب آسیای شرقی نظیر هند، چین، کامبوج، ژاپن، تحت تاثیر آموزه های دینی، مردمان به بزرگان قوم، جامعه و نیاکان خود ادای احترام بسیاری دارند. اخلاق و ادای احترام در آیین های مذهبی و فرهنگی آنها به وفور مشاهده میشود. مراجعه به معابد، عبادتگاه ها، اخلاق خوش آنها در میزبانی از توریست ها، گواه این مسئله میباشد.
بسیار سنتی هستند و در تصمیم گیری های خانوادگی و بسیار مهم، بزرگان و به اصطلاح ریش سفیدان نقش اصلی را ایفا میکنند.
زندگی کردن دسته جمعی یا چند نسل در یک خانه نیز در بین آنها مشاهده میشود. نکته ی دیگری که در آداب و رسوم تایلندی ها جلب توجه میکند، طریقه تقسیم ارث است. ارث متعلق به کوچکترین دختر خانواده است که در برابر این ارث، باید با همسرش از پدر و مادر خانواده در دوران پیری به درستی نگهداری کند.
در هنگام مواجهه با آنها معمولا شاهد این امر خواهید بود که دستان خود را در برابر سینه گذاشته و با لبخند به شما ادای احترام میکنند، نام این کار wai میباشد.
از دیگر نکاتی که هنگام سفر به تایلند باید به آن دقت کنید، موارد زیر میباشد:
سر در تایلند بسیار مقدس شمرده میشود و نباید به سر افراد اشاره کرده و یا دست بزنید. به پا نیز نباید اشاره کنید، زیرا پست ترین بخش بدن در نزد آنان شمرده میشود. کلا مراقب باشید در این کشور با انگشت به چیزی اشاره نکنید و این کار را مانند هندی ها با کف دست و تمام انگشتان انجام دهید.
با کتاب به درستی رفتار کنید زیرا شی ارزشمند در میان مردمان آنجاست. برای مثال آن را روی زمین یا زیر پا نگذاشته و روی میز سر ندهید.
فیل نزد آنها بسیار ارزشمند بوده و رنگ زرد در بین آنها نماد حمایت از پادشاه تایلند میباشد همگان برای اعلام همبستگی خود با پادشاه این منطقه روزهای دوشنبه زرد به تن میکنند.
شاید شنیده باشید، گذراندن دوران بارداری در این کشور پر طرفدار است. علت این امر اهمیت بسیار زیاد دولت این کشور به بارداری زنان است. در واقع بارداری در تایلند مانند نوعی بیمار شدن است که نیاز به مراقبت دارد. از هفته اول تا آخر سونوگرافی برای مادران انجام شده، تجویز ویتامین و مراقبت و معاینه از مادر به درستی و سر وقت صورت میگیرد و گذراندن این دوران در آب و هوای خوش تایلند بسیار دل انگیز و دلچسب است.