مراکز تفریحی دبی

مراکز تفریحی دبی

شهر دبی یکی از شهرهای درحال توسعه و پیشرفت منطقه است که امروزه به یکی از مدرن ترین و مجهز ترین شهر های دنیا تبدیل شده است. پایتخت کشور امارات به علت دسترسی به منابع طبیعی مثل نفت، از ثروت بسیار زیادی برخوردار است اما سیاستمداران این کشور به دنبال راه های جدیدی برای درآمد زایی برای امارات به ویژه شهر دبی بوده اند. ساخت مراکز تفریحی دبی و سرمایه گذاری بر روی صنعت گردشگری یکی از راه هایی بوده است که بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن استفاده کرده و تقریبا به نتیجه هم رسیده اند. به این نکته دقت داشته باشید که شهر دبی و به طور کلی کشور امارات ارای تاریخچه کهن با امپراطوری ها باستانی، مراکز و کاخ های مربوط به چندین هزار سال قبل و … نمی باشد و اساس و پایه صنعت گردشگری این منطقه بر روی مراکز خرید، مراکز تفریحی و … می باشد. به همین علت در دهه های اخیر مراکز تفریحی دبی به شدت افزایش یافته اند و پیشرفت کرده اند به طوری که در حال حاضر مسافران و توریستان بسیار زیادی برای بازدید از این اماکن تفریحی به شهر دبی سفر میکنند. در ادامه این مقاله به بررسی تعدادی از بزرگترین و بهترین مراکز تفریحی دبی می پردازیم.

معرفی تعدادی از بهترین مراکز تفریحی دبی :

آکواریوم دبی : 

آکواریم دبی مال یکی از بزرگترین آکواریوم های اقیانوسی دنیا می باشد که در یکی از مراکز خرید شهر دبی قرار گرفته است. این آکواریوم امروزه در لیست بهترین مراکز تفریحی دبی قرار گرفته است و توریستان و گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می کند. با قدم زدن در این آکواریوم می توانید از گونه های مختلف حیوانات آبزی بازدید کنید. درون این آکواریوم نه تنها ها ماهی های کوچک و زیبا بلکه گونه های بزرگتر مثل کوسه ها نیز زندگی می کنند.

فراری پارک :

فراری پارک یکی دیگر از بهترین مراکز تفریحی دبی می باشد که مورد استقبال بسیاری از توریستان و مسافران قرار می گیرد. همانطور که میدانید برند فراری یکی از محبوب ترین و هیجان انگیز ترین برند های تولید کننده اتومبیل در دنیا میباشد که طرفدار بسیار زیادی دارد. فراری پارک در واقع یک شهر بازی مهیج، ساخته شده توسط کمپانی فراری می باشد. با ورود به این شهر بازی احساس می کنید که به دنیای ماشین های فراری وارد شده اید. درون این مرکز تفریحی انواع بازی های سواری، رستوران، سالن های نمایش، زمین های مخصوص بازی کودکان و … وجود دارد.

تور سافاری :

شهر دبی یک شهر از نظر برخورداری از کویر و بیابان بسیار غنی است به همین دلیل امروزه از کویر به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز تفریحی دبی یاد می شود. از دیرباز تا امروز کویر امارات جز یکی از زیباترین بیابان های امارات محسوب می شده است و مسافران بسیار زیادی برای دیدن آن به دبی و امارات سفر می کرده اند. تور سافاری یکی از تفریحات بیابانی مدرن موجود در دبی می باشد که در کویر امارات برگزار می شود. تور سافاری می تواند یک تجربه ی کویر گردی بی نظیر در کنار هیجان و آدرنالین بسیار بالا باشد. تور سافاری یکی از تفریحات گران قیمت و لوکس شهر دبی می باشد که اغلب توریستان و گردشگران لاکچری در آن شرکت می کنند.

پارک آبی آتلانتیس :

پارک آبی آتلانتیس یکی از هیجان انگیزترین و متفاوت ترین مراکز تفریحی دبی می باشد. بهره مندی از تفریحات آبی آن هم در یک و کشور کویری و خشک می تواند بسیار مهیج باشد. پارک آبی آتلانتیس یکی از مجموعه های موجود در هتل آتلانتیس، واقع شده در جزیره جمیرا می باشد. این پارک آبی یکی از مدرن ترین مراکز تفریحی مربوط به تفریحات آبی می باشد که امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی مثل آکواریوم، غواصی در اعماق آب، انواع سرسره ها، سرزمین شیر های دریایی و … را در خود جای داده است.

پارک آبی وایلد وادی:

پارک آبی وایلد وادی یکی از مراکز تفریحی دبی می باشد که از نظر کیفیت در سطح بسیار فوق العاده ای قرار دارد. این پارک از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است که انواع تفریحات آبی در آن موجود می باشد. درون این پارک آبی روباز امکانات بسیار قابل توجهی وجود دارد به عنوان مثال می توان درجه حرارت آب موجود در مجموعه را تغییر داد و آن را سرد و گرم کرد. پارک آبی وایلد وادی دارای بخش های تفریحی بسیار متنوع و گوناگونی می باشد به علاوه امکانات رفاهی مناسب مثل رستوران های لوکس و مجلل نیز درون این پارک آبی حضور دارد که شما می توانید از آنها استفاده نمایید.

اسکات دایو دبی:

اسکات دایو بی شک در لیست هیجان انگیز ترین مراکز تفریحی دبی قرار می گیرد. اسکات دایو دبی دارای دو شعبه درون این شهر می باشد. اسکات در واقع یک ورزش بسیار هیجان انگیز می باشد که ورزشکاران و توریستان با شرکت در آن، از یک ارتفاع مشخص با چتر نجات مخصوص از هواپیما بیرون پریده و به انجام حرکات آکروباتیک مشغول می شوند. شرکت کنندگان اسکات دایو میتوانند شهر دبی را از ارتفاع ۴ هزار متری نظاره کنند و یک هیجان وصف نشدنی را تجربه کنند.

سالن اپرا دبی:

سالن اپرا یکی دیگر از مراکز تفریحی دبی می باشد که در سال ۲۰۱۶ ساخته و افتتاح شد. علاقه مندان به هنر می توانند در این سالن زیبا حضور پیدا کنند و از مراسم های برگزار شده در آن لذت ببرند. تا امروز سلبریتی ها، خوانندگان و … بسیار مشهوری از سراسر دنیا در این سالن حضور پیدا کرده اند. معماری سالن اپرا دبی به شکل یک کشتی می باشد و ظرفیت ۲ هزار نفری دارد.

مراکز تفریحی دبی به موارد بالا خلاصه نمی شود و ما در این مقاله تعدادی از هیجان انگیز ترین آن ها را به شما معرفی کردیم.