شرایط زندگی در دبی و امارات

شرایط زندگی در دبی و امارات

شهر دبی در حال حاضر به عنوان بزرگترین و مهم ترین شهر کشور امارات می باشد که سالانه توریستان، گردشگران، مهاجران و … بسیار زیادی را به خود جلب می کند. در سال های اخیر، شهر دبی با پیشرفت و توسعه چشمگیری رو به رو بوده است و به امکانات و تجهیزات بسیار گسترده ای دست یافته است به همین دلیل امروزه افراد بسیار زیادی برای دریافت اقامت دبی و زندگی در دبی درخواست می دهند. شهر دبی در حال حاضر یکی از مراکز تجاری و توریستی خاورمیانه و منطقه است که از نظر اقتصادی، شرایط بسیار خوبی دارد. ما در این مقاله به بررسی شرایط زندگی در دبی می پردازیم و آن را از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط آب و هوایی :

شهر دبی دارای آب و هوای گرم و شرجی می باشد. تابستان های این منطقه بسیار گرم است به طوری که قدم زدن در خیابان های شهر برای افرادی که به آب و هوای گرم عادت نداشته باشند مشکل می شود. آب و هوای دبی در فصل های سرد سال و هنگام شب بهتر می شود و شما می توانید به راحتی با آن سازگار شوید. اگر تا به حال در یک منطقه سردسیر زندگی کرده اید قبل از مهاجرت و زندگی در دبی، باید توجه ویژه ای به شرایط آب و هوایی ان داشته باشید. زیرا آب و هوا یکی از فاکتور های بسیار موثر بر روی زندگی افراد مختلف می باشد.

امکانات بهداشتی و درمانی:

پیشرفت ها و توسعه های شهر دبی در دهه های اخیر تنها به بخش تجاری و اقتصادی این شهر خلاصه نمی شود. شهر دبی از نظر امکانات پزشکی و درمانی نیز بسیار غنی می باشد. درون این شهر بیمارستان ها و مراکز درمانی متعدد و مجهز بسیار زیادی وجود دارد که نیاز تمام ساکنین شهر دبی را بر آروده می کنند. بیمارستان ها و درمانگاه های موجود در دبی با امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته خود توانسته اند که بهترین شرایط زندگی در دبی را برای ساکنین خود فراهم کند.

امنیت:

کشور امارات به طور کلی یکی از امن ترین کشور های حال حاضر دنیا می باشد که میزان ارتکاب به جرم و جنایت در آن به حداقل میزان خود رسیده است. شهر دبی یکی از بهترین و مدرن ترین شهر های کشور امارات می باشد که میانگین ارتکاب جرم در آن کمتر از میانگین کشور امارات می باشد. امار های موجود از امنیت و آرامش حاکم بر کشور امارات نشان میدهند که زندگی در دبی و سایر شهر های این کشور از نظر امنیت اجتماعی بسیار مناسب است.

سطح رفاه اجتماعی:

بعد از کشف نفت در کشور های عربی، این کشور ها با پیشرفت و توسعه بسیار قابل توجهی رو به رو شدند. کشور امارات و شهر دبی نیز از این قاعده مستثنا می باشند. در دهه های اخیر، سطح رفاه اجتماعی شهر دبی به شدت پیشرفت کرده است و شرایط زندگی در دبی بسیار ایده آل شده است. وجود امکانات رفاهی، گردشگری، خدماتی و … بسیار متعدد و مدرن در دبی باعث شده است که سطح رفاه ساکنین این شهر به طور قابل توجهی رشد کند.

فرهنگ و دین :

اسلام، دین رسمی حاکم بر کشور امارات می باشد که قوانین کشور بر اساس آن نوشته شده است. دین رسمی کشور ایران نیز اسلام می باشد و قوانین و آداب رسوم آن نیز بر اساس همین دین شکل گرفته است. در نتیجه سازگار شدن با فرهنگ، آداب و رسوم و شرایط حاکم بر دبی برای ایرانیان بسیار راحت می باشد و این افراد بسیار راحت از مهاجران اروپایی، آسیای شرقی و … با شرایط فرهنگی دبی سازگار می شوند. اما به این نکته توجه داشته باشید که فرهنگ دبی در سال های اخیر دچار تغییرات اساسی شده است و امروزه به یک فرهنگ تلفیقی میان فرهنگ اسلامی و اروپایی تبدیل شده است. زندگی در دبی در مجموع نمی تواند مشکلی از نظر فرهنگی و … برای ایرانیان به وجود آرود و ایشان می توانند به راحتی با فرهنگ بومی این کشور هماهنگ شوند.

کیفیت زندگی در دبی :

همانطور که میدانید شهر دبی یکی از لوکس ترین شهر های منطقه و دنیا است. درون این شهر ساختمان های بسیار مجلل، برج های بسیار بزرگ و … متعددی وجود دارد که یک چهره کامل مدرن و پیشرفته را به دبی اهدا کرده اند. در شهر دبی امکانات رفاهی، تفریحی و مراکز خرید بسیار بزرگ و قابل توجهی وجود دارد که کیفیت زندگی در دبی را برای ساکنان آن، بهبود بخشیده اند. از سری امکانات رفاهی موجود در شهر دبی میتوان به مراکز خرید بسیار بزرگ، نمایندگی های کمپانی های معتبر دنیا در عرصه های گوناگون، مراکز تفریحی بسیار هیجان انگیز و … اشاره کرد. به طور کلی اگر از درآمد مناسبی برخوردار باشید، زندگی در دبی می تواند یک تجربه بسیار هیجان انگیز، مهیج و به دور از خستگی و … باشد.

شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان:

دولت کشور امارات قوانین سختگیرانه ای در زمینه دزدی، کلاهبرداری و … وضع کرده است. به همین دلیل میزان وقوع جرم در این کشور بسیار پایین است و این ویژگی باعث می شود ایرانیان و سایر مهاجرانی که کشور امارات را برای زندگی انتخاب می کنند، از شرایط خوب و ایده آلی برخوردار باشند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، شهر دبی و کشور امارات یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما می باشند. امنیت حاکم بر این شهر یک مزیت بسیار چشمگیری و مهم می باشد که بر روی تمام بخش های زندگی افراد توریست، مهاجر، بومی و … تاثیر گذار است. برخورداری از امنیت باعث می شود شما بتوانید به راحتی و با آرامش کامل در این شهر به کارکردن، کسب درآمد و … مشغول شوید.