سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور

سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور

در آسیای شرقی ما از بکرترین مناطق دنیا برخوردار هستیم. چند سالی است که سفر به مالزی به یکی از رایج ترین سفرهای خارجی ایرانیان تبدیل شده است. مردم مالزی از لحاظ فرهنگی با ما متفاوت هستند. سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور که توسط برخی از گردشگران مطرح می شود، می تواند برای همگان راهگشا باشد. جاذبه­های گردشگری و شرایط آب و هوایی آن بسیار جذاب بوده و سوالات زیادی را برای بهره مندی بهتر از سفر برای همگان ایجاد میکند. هزینه آژانس های هواپیمایی تور مالزی نسبت به سایر سفرهای خارجی بسیار گران تر بسته میشود. علت آن هزینه بلیط های رفت و برگشت آن با هواپیماهای بین المللی میباشد.
البته هر کس بسته به توان مالی خود می تواند بودجه را مدیریت کرده و آن را متناسب با شرایط خود تعیین کند. برای آگاهی از سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور ادامه مقاله را مطالعه نمایید.1-برای سفر به مالزی به چه مدارکی نیاز داریم؟
یکی از سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور، در مورد اخذ ویزای این کشور است. مالزی از جمله کشورهایی است که ورود به خاک آن به ویزا نیاز دارد. ویزای گردشگری این کشور تنها دو هفته اعتبار داشته و برای سفر به این کشور باید مهر تایید را از سفارت این کشور اخذ کرد. این نکته را باید بدانید هزینه خاصی را برای اخذ ویزا نباید صرف کنید. با داشتن پاسپورت معتبر و شش ماه اعتبار و ارائه بلیط های رفت و برگشت میتوانید مهر ویزا را دریافت کنید.

2-بهترین زمان سفر به این کشور
اولین نکته ای که باید در رزرو تور مالزی بدانید، میزان هزینه ای است که برای سفر به این کشور در اختیار دارید. سفرهای خارجی بسته به سلیقه و توان مالی گردشگران در فصول مختلف برگزار میشود. هر فصل زیبایی مخصوص خود را دارد و در فصول کم تردد، هزینه تورهای مسافرتی به حداقل خود میرسد. آب و هوای این کشور گرمسیری در فصل بهار و پاییز بسیار مطبوع و دلپذیر است، توریست های فراوانی را هم پذیرا میباشد. اما بیشتر فستیوال ها و جشنواره ها در فصل تابستان و بهار در این کشور برگزار میشود؛ و انتخاب شماست که در کدام فصل به این کشور سفر کنید. اگر دوست ندارید در ترافیک گردشگری در این کشور به گشت و گزار بپردازید بهتر است فصل پاییز و زمستان را مد نظر قرار دهید.

3-هزینه تور مالزی چگونه تعیین میشود؟
از دیگر سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور متعادل کردن هزینه های سفر است. هزینه بلیط با توجه به هواپیمایی که رزرو کرده­اید، هزینه هتل و مدت اقامت در این کشور از جمله فاکتورهای تعیین­کننده قیمت سفر است. به قدری هتل­های موجود در این کشور متنوع است که هر کس با هر توان مالی میتواند از امکانات موجود در آن بهره ببرد. اگر دفعه اول شماست که به مالزی سفر میکنید بهتر است با گرفتن مشاوره از تورهای مسافرتی مالزی، اقدام به رزرو بهترین هتل کنید.

4-سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور – چه غذایی بخوریم؟
در مدت زمان اقامت در مالزی، عده ای به دلیل تفاوت ذائقه شان با مردمان آسیای شرقی نگران تغذیه خود هستند. در این سفر شما قادر به کشف طعم های جدید و بی نظیر خواهید بود. غذاهای تایلندی به خاطر ادویه های خاصی که دارند، مشهور بوده و جز جذابیت های سفر به کوالالامپور یا مالزی به شمار میروند. اگر دوست ندارید از غذاهای مالزی امتحان کنید، میتوانید در رستوران های آنجا از غذاهای بین المللی سرو کنید.

5-اطلاعات ضروری که باید در تور گردشگری مالزی بدانیم؟
در بین سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور، یکی از مهمترین آنها که باید از آن اطلاع یابید؛ اطلاعات ضروری است که قبل از سفر به این کشور باید بدانید. چون جاذبه­های گردشگری کشور پیشرفته مالزی بسیار زیاد است بهتر است از هزینه­های جانبی کاسته و به مدت اقامت خود در این کشور بیفزایید. برای کاهش هزینه های سفر خود، بهتر است برای جابجایی در شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. تاکسی ها بسیار گران بوده و هزینه شما را افزایش خواهند داد.
اگر اطلاعی از جاذبه های این کشور ندارید، از تور لیدرهای آژانس های هواپیمایی تور مالزی کمک بگیرید. کشور مالزی 4 ساعت و سی دقیقه با ساعت رسمی تهران اختلاف دارد و زمان آن جلوتر از کشور ماست. زبان مردمان این سرزمین مالایی است و از آنجایی که در مدرسه به آنها زبان انگلیسی می­آموزند میتوانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید. واحد پول این کشور رینگیت است.
شماره های ضروری این کشور را یادداشت کرده و همراه خود داشته باشید. شماره پلیس و آمبولانس آنها 999 میباشد. بهتر است شماره مسئول تور خود همچنین سفارت ایران در مالزی را به همراه خود داشته باشید.

6-جاهای دیدنی مالزی
علت عمده سفر به این کشور مشاهده طبیعت بکر و بی نظیر این کشور است. اما بهتر است از جاذبه های مهم این کشور اطلاعات کسب کنید تا بتوانید از روزهای سفر خود بهترین بهره را ببرید. از جمله جاذبه های گردشگری مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
–          روستاهای فرانسوی
–          محله چینی ها
–          پولااو تیومان
–          تامان نگارا ( جنگل های دست نخورده و ملی مالزی که سرمایه های جانوری زیادی در آن وجود دارد. )
–          جاذبه های دریایی برای غواصی
–          جزایر معروف مالزی با نام های پرهنتیان، تیومان و ردانگ
–          لنکاوی دارای مناظر استثنایی در مالزی که سالانه تورهای جداگانه ای برای سفر به این جزیره برگزار میشود.
–          و سایر معابد و کلیساهای موجود در این کشور
–          ارتفاعات کامرون
–          اسکای برج

7-وسایل بهداشتی شخصی در سفر به مالزی
از جمله مهمترین وسایلی که باید در سفر به همراه خود داشته باشید، جز سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور و سایر سفرها میباشد. مسواک و خمیردندان، حوله صورت و بدن در حجم معقول، تیغ های اصلاح، شامپوی کوچک. نوار بهداشتی زنانه، برس موی کوچک، لوازم آرایش زنانه در حد متعادل ، استامینوفن، عرق نعنا برای رفع دل دردهای ناشی از مصرف غذاهای جدید. ضد آفتاب، کرم هیدروکورتیزون و داروهای روزانه خود. لباس شنا، لباس های بیرونی و راحتی در حد معقول تیشرت و لباس های نخی. زیرا هوای گرم ممکن است باعث زخم شدن بدن در اثر اصطکاک با لباس های گیاهی یا پلاستیکی شود. دمپایی راحت و کفش راحت.

8-میزان پول مورد نیاز در سفر به مالزی
از مهمترین سوالات متداول تور مالزی و کوالالامپور، در مورد میزان پول مورد نیاز جهت همراه بردن به سفر است. باید قبل از سفر در مورد قیمت روز دلار، رینگیت و اختلاف قیمت آن با ریال ایران اطلاع کسب کنید. برای خرید و هزینه های رفت و آمد در مالزی، بودجه خود را پیش بینی کنید. با توجه به تورم نمی توان به صورت عدد اعلام کرد یک خانواده به چه میزان رینگیت جهت سفر به مالزی نیاز دارد. اما این موضوع را حتما از مشاوران مالی آژانس هواپیمایی خود بپرسید.