همه چیز در مورد کوالالامپور

همه چیز در مورد کوالالامپور

شهر کوالالامپور پایتخت توریستی و گردشگری مالزی، شهری است که در جنوب شرق آسیا واقع شده است. این شهر دارای طبیعت بی نظیر و استوایی است. اطراف مالزی را آب فرا گرفته و آب و هوای این شهر بسیار گرم و شرجی میباشد. برای تعیین زمان مناسب برای سفر به کوالالامپور بهتر است از شرایط آب و هوایی این شهر و کشور اطلاعات لازم را کسب نمایید. پایتخت مالزی شهری بسیار مدرن و پر از آسمان خراش های بلند با معماری بی نظیر است. یکی از این برج ها که نماد این شهر توریستی است برج پتروناس نام دارد؛ که بسیاری از گردشگران برای ثبت عکس های یادگاری با این بنا، راهی مالزی میشوند.
با سفر به کوالالامپور سلیقه ی اکثریت افراد برآورده میشود. علت آن تفریحات متنوع آنجاست. از طبیعت، دریا، قایق سواری گرفته تا شرکت در جشنواره ها و فستیوال هایی که همه ساله در آنجا برگزار میشود. مردم این سرزمین به ادیان مختلف نظیر دین اسلام گرایش دارند که افراد مسلمان نیز میتوانند به راحتی در این کشور به سیاحت پرداخته و از فرهنگ آنجا لذت ببرند. انواع مساجد قدیمی و معابد متفاوت در آنجا وجود دارد و نکته ی جالبی که در بین مردمان کوالالامپور جلب توجه میکند؛ احترام ساکنان آنجا به مذهب و اعتقادات یکدیگر است. مردمانی بسیار صلح طلب و دوست داشتنی هستند که با تمام تفاوت هایی که از لحاظ فکری با یکدیگر دارند، در کنار هم از آیین و سنن یکدیگر لذت میبرند.

شرایط آب و هوایی کوالالامپور
همانطور که گفته شد این شهر نزدیک خط استوا واقع شده است و هر ساله باران های گرمسیری و بادهای موسمی در آنجا اتفاق می افتد. سیل های زیادی در ماه های مختلف سال که وقت بارش باران های شدید است در این کشور رخ میدهد که توصیه میشود قبل از سفر به کوالالامپور در مورد شرایط آب و هوایی مالزی تحقیق کنید. از شرکت هواپیمایی تور مالزی مشاوره بگیرید و بهترین فصل برای سفر به این کشور را انتخاب کنید.
در ماه های سپتامبر و اکتبر بیشترین بازدید از کوالالامپور صورت میگیرد. علت این امر میزان باران کمتری است که در این منطقه می بارد و از لحاظ آب و هوایی مطبوع تر میباشد.

نکات لازم و زبان و واحد پول مردم مالزی
برای مسافرت به این کشور لازم است مقداری دلار و مقداری ارز رایج مالزی را با خود به همراه ببرید. واحد پول مالزی رینگیت است و میتوانید در برخی از خرید های خود از ارز رینگیت استفاده کنید. جهت اقامت در کشور مالزی برای سفر به کوالالامپور لازم به اخذ ویزا نیست. به مدت 60 روز می توانید با پاسپورت در این کشور اقامت داشته باشید. اما لازم است گذرنامه شما حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
بهتر است از لباس های نخی و کفش های راحت برای مسافرت به کوالالامپور استفاده کنید. چتر با خود به همراه داشته باشید. با گرفتن سیم کارت رایج این کشور قادر به دریافت و خرید اینترنت همراه خواهید بود. و نکته ی مهمی که قبل از سفر باید حتما به آن توجه داشته باشید، واکسن های ضروری است که جهت سفر به این سرزمین باید دریافت کنید. علاوه بر آن تمامی داروهای مورد نیازتان و آنچه ممکن است از لحاظ پماد و قرص استامینوفن و عرقیجاتی که معمولا طبق ذائقه خود از آن استفاده میکنید را همراه داشته باشید.
زبان مردمان کوالالامپور زبان مالایی است که در کنار آن می توانید با استفاده از زبان انگلیسی با ساکنان آنجا صحبت کنید. اگر چه مردمان آنجا بسیار مهمان نواز بوده و این شهر امنیت لازم را دارد اما نکات ایمنی را در گشت و گذار های خود رعایت کنید. در محل های ناشناخته رفت و آمد نداشته و اگر اولین بار است که به این کشور سفر می کنید، با تور کوالالامپور به همراه تور لیدر از مناطق مختلف آنجا دیدن نمایید.

جاذبه های گردشگری مالزی – کوالالامپور
1-  برج معروف پتروناس
2-  برج معروف مخابراتی کی ال که از جمله جاذبه های گردشگری کوالالامپور میباشد. مانند برج میلاد است و برای دیدن کل پایتخت و جاذبه های آن بهتر است به طبقات بالای آن رفته و کل شهر را زیر پا بگیرید.
3-  دیدن از آکواریوم klcc در کوالالامپور به تمامی توریست ها توصیه میشود. یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیاست و دیدن تمامی گونه های آبزی در زیر دریا از جمله زیبایی های این جاذبه تفریحی میباشد. با طی کردن یک تونل 90 متری زیر دریا، قادر خواهید بود، ماهی های رنگارنگ و حیوانات عظیم الجثه دریایی را مشاهده نمایید و با آنها عکس بگیرید.
4-  باغ پرندگان از دیگر مناطق دیدنی مالزی است. حیواناتی که در مناطق حاره ای و استوایی زندگی میکنند، بسیار خاص هستند. بهتر است زمانی از سفر خود را به دیدن این پرندگان که در این پارک آزاد هستند اختصاص دهید.
5-  معروف ترین منطقه ای که اکثر توریست ها دوست دارند در آنجا اقامت داشته باشند، منطقه بوکیت بینتانگ است. هتل های مختلف و وسایل نقلیه با دسترسی کامل به سایر مناطق شهر در این منطقه واقع شده است. انواع هتل های لوکس و رستوران ، کافه ها و مراکز خرید متنوع در این منطقه از کوالالامپور واقع شده است. شب های این مکان با رقص و آواز به صبح میرسد و اگر هتل خود را در این منطقه رزرو کنید، سفر جذاب تر و هیجان انگیزتری خواهید داشت.
6-  غار باتو یا غار میمون ها از جمله مکان های مقدس هندوها در مالزی میباشد. مجسمه ای طلایی در ابتدای ورودی پله های غار، از الهه ی هندوها، واقع شده است که درون غار تندیس های فراوان با رنگ های مختلف را مشاهده خواهید کرد. این غار پر از میمون بوده که میتوانید با بادام زمینی و موز با آنها ارتباط برقرار کنید.

7-  در کشورهای توریستی پارک های آبی بزرگی درست شده است که یکی از پارک های بزرگ کوالالامپور مجموعه سانوی لاگون است. بهتر است تجربه بازی آبی در پارک های بزرگ مالزی را برای خود مهیا کنید و خاطره هیجان انگیز آنرا سالیان سال فراموش نکنید.
8-  کشور مالزی نیز مانند تایلند محله چینی ها دارد. میتوانید با سفر به کوالالامپور با یک تیر دو نشان بزنید و با فرهنگ چینی ها و معماری زیبای آنها در این محله آشنا شوید. تست غذاهای چینی هم برای کنجکاوان که علاقمند به تست غذاهای جدید هستند توصیه میشود.
9-  یکی از بهترین مجموعه های تفریحی و تجاری گنتینگ هایلندز است. این مجموعه در فاصله 45 کیلومتری از پایتخت واقع شده است که در بالای کوه های سرسبز تی تی وانسگا ساخته شده است. این منطقه را با لاس وگاس آمریکا مقایسه میکنند. میتوانید به این منطقه زیبا رفته و علاوه بر خرید به بازی و تفریح نیز بپردازید. با تله کابین قادر به بالا رفتن از این کوه هستید و به راحتی می توانید به مرکز شهر بازگردید.

قوانین ورود و خروج به مالزی
هنگام ورود و خروج به هر کشور خارجی بسیار مراقب وسایل خود باشید. مبادا با سهل انگاری دچار دردسر بارهای غیرمجاز شوید. مراقب وسایل خود بوده و هیچ گونه ماده مخدر با خود به همراه نداشته باشید. وارد بحث های سیاسی در کوالالامپور نشوید. اقدام به لمس کردن و خنده های بی جا و بلند در سطح شهر نکنید. به قوانین آنجا احترام گذاشته و از آژانس هواپیمایی برگزار کننده تور کوالالامپور قوانین لازم و مهم را بپرسید تا دچار دردسر نگردید. بر سر پول و اتفاقات کم اهمیت جر و بحث نکنید و از دعوا و مشاجره بپرهیزید.