همه آنچه در مورد بانکوک نیاز دارید بدانید

همه آنچه در مورد بانکوک نیاز دارید بدانید

بانکوک از لحاظ گردشگری سر و صدای زیادی در سراسر دنیا به پا کرده است. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از این شهر زیبا که تلفیقی از سنت و مدرنیته است در تورهای تایلند ثبت نام می کنند. مسافران ایرانی که سالیان سال است راه خود را به این کشور زیبا با طبیعت بکر پیدا کرده اند با بودجه های مختلف در تور بانکوک ثبت نام میکنند. همانطور که میدانید، هزینه سفر به بانکوک، بسته به سلیقه و توان مالی افراد متفاوت تخمین زده میشود. از آنجایی که این پایتخت شگفت انگیز، بسیار توریست پذیر است، هر قشری با حداقل توان مالی خود میتوانند هزینه سفر به این کشور را تهیه کنند. البته این نکته را نیز باید بدانید، سفر به تایلند جز سفرهای تقریبا گران محسوب میشود.
جاذبه های گردشگری بانکوک بسیار متنوع است. طبیعت زیبا و گرمسیری و استوایی آن از جمله مهمترین دلایل سفر به این منطقه جذاب است. مورد دیگر معابد تاریخی با معماری های خاص بودایی میباشد که هر گردشگری را حیران خود میکند. مراکز تفریحی مدرن و ساختمان های جدید که در این شهر ساخته شده برای بسیاری از افراد سرگرم کننده میباشد. رقص و موسیقی های جذاب این سرزمین نیز بسیار جالب توجه میباشد.

آب و هوای بانکوک و بهترین زمان سفر به آنجا
اقلیم بانکوک یک اقلیم گرمسیری است که به دلیل اینکه اطراف آن را اقیانوس فرا گرفته است ، بسیار مرطوب و شرجی میباشد. اما هوای این شهر در فصل های مختلف متفاوت میباشد که این امر در هزینه تور و خرید بلیط هواپیمایی بانکوک نیز تاثیر میگذارد.
هوای تایلند در ماه های اردیبهشت تا مهر که همان ماه می تا اکتبر میلادی است، بسیار بارانی میباشد. هوا شرجی است و به لباس های نخی و خنک نیاز دارید. همراه داشتن چتر و کفش های مناسب از جمله ملزومات است و ممکن است به دلیل بارش باران و سیل هایی که در این شهر به راه می افتد، توریست کمی به آنجا سفر کند. که این امر در هزینه سفر تاثیر میگذارد.
در ماه های آبان و تا اسفند که همان ماه نوامبر تا فوریه میلادی میباشد، هوای بانکوک بسیار خنک میباشد. نه بارانی می بارد و نه از گرمای شدید هوا خبری است. این فصل و این ماه ها بهترین زمان برای کسانی است که دوست دارند در آب و هوای مطبوع بانکوک به آنجا سفر کنند. البته که در فصل های پر توریست هزینه ها اندکی بالا میرود که با ثبت نام در آژانس هواپیمایی معتبر میتوانید از پرداخت هزینه های گزاف در امان بمانید.
ماه های مارس تا می میلادی که همان ماه اسفند تا اردیبهشت میباشد، هوا بسیار شرجی است و دما تا 40 درجه سانتیگراد بالا میرود. این هوا بسیار کلافه کننده است. میتوانید از این فرصت استفاده کرده و در تور ارزان بانکوک ثبت نام کنید و هوای آنجا را به جان بخرید.

فرهنگ، زبان و واحد پول تایلند
از لحاظ فرهنگی با مردمانی خوشرو و خونگرم روبرو خواهید بود. اما این میزان خوش برخوردی نباید باعث گشت و گذار به تنهایی در شب، خارج از مناطق امن بانکوک شود. سعی کنید لوازم گران قیمت را همراه خود نکنید و از افراد ناشناس در مکان های نامتعارف نوشیدنی یا غذا قبول نکنید.
مورد دیگر که باید بدانید دین مردمان هزار لبخند است، 90 درصد آنها دارای دین بودایی هستند که تنها 4 درصد آن مسلمان و بقیه مسیحی هستند. اما به دلیل احترامی که به مراسمات و آداب و رسوم هم می گذارند، از لحاظ تاریخ مذهبی و فرهنگی شهری غنی میباشد. در مکان های مقدس باید کفش خود را از پای درآورده و قبل از ورود به معابد باید نسبت به قوانین شان آگاه گردید.
دقت کنید که در بانکوک هرگز با انگشتان دستتان به کسی اشاره نکنید زیرا کاری ناپسند محسوب میشود. به سر کسی دست نزنید زیرا سر نیز مقدس است و نزد آنها بی ادبی و بی احترامی محسوب میشود.
پول رایج تایلند بات بوده و میتوانید به دو صورت دلار و بات ، ارز خود را تهیه کنید. در هتل و فرودگاه و سطح شهر صرافی های مختلف وجود دارد که به راحتی می توانید پول خود را تبدیل کنید.
زبان مردم بانکوک نیز تایلندی بوده که البته به دلیل توریستی بودن آنجا به راحتی می توانید از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با مردمان آنجا بهره ببرید.

در بانکوک از چه مناطقی دیدن کنیم؟
جاذبه های گردشگری بانکوک بسیار زیاد است که شاید در طول اقامت خود در این کشور نتوانید همه آنها را ببینید. اما زیباترین و جذاب ترین مناطق که چشم اندازی رویایی به شما میدهد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1-  سیام پارک سیتی در فاصله یک ساعته از بانکوک واقع شده است. برای تمامی سلیقه ها و سنین سرگرم کننده است و ورزش های آبی و غیر آبی فراوانی دارد. یک شهربازی جامع برای تمامی سنین میباشد.
2-  با بهترین کروزهای واقع در رودخانه چائو فرایا، رودی که از وسط پایتخت میگذرد، میتوانید طول رودخانه را گذر کرده و از چشم اندازهای بی نظیر اطراف رودخانه لذت ببرید.
3-  بازار شناور بانکوک که به تالینگ چان معروف است، یکی از بازارهای محلی این سرزمین است. سالانه توریست های فراوانی از اینجا دیدن کرده و از سبک خاص خرید و فروش در اینجا حیرت زده میشوند.
4-  بازار شناور دیگری نیز در بانکوک وجود دارد که نام آن بازار آمفاوا است.
5-  محله چینی های تایلند نیز معروف بوده و میتوانید در آنجا از فرهنگ چینی دیدن کرده و شکم چرانی کنید. غذاهای مختلف چینی را امتحان کرده و از بودن در این محله با سبک معماری خاصی که دارد لذت ببرید.
6-  بازارهای شبانه تایلند در پایتخت، دارای اجناس با کیفیت با مناسب ترین قیمت میباشد. اگر قصد خرید جنس یا سوغاتی دارید این مکان را فراموش نکنید.
7-  معبد ماهاتاد و شهر تاریخی آیوتایا از جمله جذاب ترین جاذبه های بصری بانکوک است. دیدن آنجا را فراموش نکنید.
8-  کاخ بزرگ پادشاهی بانکوک از دیگر مراکز تایلند است که چشم ها را به خود خیره کرده و جز اصلی ترین مراکز فرهنگی تاریخی تایلند به شمار می آید.
9-  اگر کودک خردسال همراه خود دارید، زمانی را هم به دنیای کودکانه او اختصاص دهید و از کیدزانیا بانکوک دیدن کنید. این شهر کوچک با معماری کودکانه شبیه شهری کوچک برای کودکان بسیار سرگرم کننده است.
10-  و سایر معابد و پارک های آبی و غیرآبی

در تایلند چه غذاهایی تست کنیم؟
در تایلند نگران خورد و خوراک خود نباشید. رستوران های زیادی در بانکوک وجود دارد که همگی بین المللی بوده و علاوه بر غذاهای تایلندی غذاهای ساده جهانی نیز سرو میکنند. پس اگر در این سفر ادویه و طعم خاص غذاهای تایلندی باب میل تان نبود میتوانید از غذاهای رایج دنیا سفارش دهید. از جمله غذاهایی که در منوهای اکثر هتل ها و رستوران ها دیده میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1-  مرغ سرخ شده
2-  خوراک اردک با برنج
3-  نودل های سرخ شده تایلندی
4-  ماهی کبابی نمکی در بانکوک
5-  سوپ های تند تایلندی با حیوانات دریایی
6-  پنکیک های ترد و سرخ شده
7-  و غیره