هر آنچه لازم دارید در مورد ایروان بدانید

هر آنچه لازم دارید در مورد ایروان بدانید

یکی از کشورهای آسیایی که حال و هوایی اروپایی دارد ارمنستان است. این کشور به سرزمین دریاچه ها معروف است که در مرز بین آسیا و اروپا واقع شده است. ایروان پایتخت آنجاست که سفر به ایروان یا هر کدام از شهرهای ارمنستان نیاز به ویزا ندارد. این کشور و این شهر مقصد بسیاری از ایرانیان است. بسیار زیبا بوده و دارای طبیعت بکر و چشم نواز میباشد. در هر فصل آن میتوان زیبایی های شگفت انگیز دید و تفریحات آنجا برای توریست ها بسیار سرگرم کننده میباشد.

آب و هوای ایروان چگونه است؟
کشور ارمنستان یک کشور چهار فصل است که زیبایی های طبیعت در هر فصل به اوج خود خود میرسد. برای مثال در بهار شما شاهد شکفتن شکوفه های درختان و سرسبزی سراسر این کشور خواهید بود. اما بهترین زمانی که تور ایروان برگزار میشود و توریست ها لذت بیشتری از سفر میبرند، مربوط به اواسط بهار تا اواخر تابستان است. به دلیل مطبوع بودن هوا در این دو فصل هزینه سفر به ارمنستان گران تر از سایر فصل هاست. اگر دوست دارید از طریق تور ارزان ایروان به این کشور سفر کنید، بهتر است فصل های پاییز و زمستان را انتخاب کنید. چون هوا سرد و پاییزی است طرفداران بسیاری ندارد و با قیمت ارزان میتوانید از بهترین امکانات این کشور بهره ببرید.

فرهنگ و زبان مردمان ارمنستان
ساکنان ایروان از لحاظ فرهنگ و گذشته تاریخی ، رسم و رسوماتی مانند مردم ایران دارند. زیرا این کشور در گذشته جزیی از ایران بوده است. دین اکثر آنها مسیحیت است و دارای مردمان خونگرم میباشد. زبان آنها همانطور که از اسم این کشور پیداست، ارمنی میباشد. در آنجا با زبان انگلیسی قادر به برقراری ارتباط با جوانترها خواهید بود. ایرانیان بسیار زیاد به این کشور سفر میکنند به گونه ای که در آنجا برخی از مردم و صاحبان کسب و کار میتوانند با زبان فارسی ارتباط برقرار کنند.
شما در سفر به ایروان باید درام واحد پول این کشور را خریداری کنید. البته که قادر به معامله با دلار نیز خواهید بود که تصمیم با شماست که خرج های خود را با دلار یا درام انجام دهید.

در ایروان از کدام مناطق دیدن کنیم؟
در ایروان که اکثر جمعیت ارمنستان در آن واقع شده است، قادر خواهید بود از مناطق مختلفی دیدن کنید و سفر خوشی را برای خود به یادگار بگذارید. موزه ها و کلیساهای زیادی در این کشور واقع است که برخی رایگان و برخی دیگر دارای ورودی هستند. مرکز ایروان میدان جمهوری است که هتل ها و کافه های فراوانی در آنجا واقع است. وسایل نقلیه که شما را به سراسر کشور انتقال می دهد، در این میدان قرار دارد. موزه تاریخ در میدان جمهوری و موزه نسل کشی ارامنه از جمله یادگارهای دوران قدیم است که میتوانید از آنجا دیدن کنید. پارک های سرسبز مختلفی در سراسر ارمنستان واقع شده است که یکی از آنها مجسمه مادر را در خود جای داده است.
مجسمه مادر نماد شهر ایروان است که از همه جای ارمنستان قابل مشاهده است. در پارک پیروزی این کشور واقع شده است. این نماد زنانه بیانگر نگهداری این مجسمه از کل کشور ارمنستان، در برابر هر گونه تهاجمی است. کلیسای گغارد و معبد گارنی از دیگر جاذبه های گردشگری ایروان است. قبل از ثبت نام در تور ایروان بهتر است در مورد مکان هایی که میتوانید از آنجا دیدن کنید، از مسئولان تور سوالاتی بپرسید.
دریاچه سوان ایروان یکی دیگر از مراکز طبیعی گردشگری است و برای عکاسی و آرمیدن در کنار آن بسیار مناسب میباشد. با استفاده از قایق های تفریحی موجود در آن و غذاهای ارمنی که در رستوران های اطراف آن سرو میشود، لحظات خوشی را برای خود بسازید.
شب نشینی در میدان جمهوری ایروان نیز از دیگر تفریحات خوشایندی است که میتوانید در این کشور داشته باشید. مشاهده رقص و شادی و موسیقی هایی که در این میدان نواخته میشود، در کنار مشاهده سایر توریست ها، قبل از خواب می تواند بهترین تفریح باشد.

در ارمنستان چه غذاهایی را امتحان کنیم؟
ارمنستان غذاهای سنتی بسیاری دارد که از لحاظ ذائقه و ادویه ها و چاشنی هایی که در غذاهایشان استفاده میکنند، بسیار شبیه غذاهای ایرانی میباشد. پس در خوردن غذا و امتحان غذاهای جدید در ایروان مشکل خاصی نخواهید داشت. از جمله خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در این کشور نوش جان کنید، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1-  هریسه : این غذا ظاهری شبیه هلیم دارد که در آن از آرد گندم به همراه گوشت و پوسته گندم، استفاده میشود. از این غذا در صبحانه و هر وعده غذایی دیگر استفاده میشود.
2-  کوفته ی گوشت از دیگر غذاهای ایروان است. از ترکیب سبزیجات معطر، پیاز و گوشت در مایعی از آب و گوجه فرنگی پخته میشود. بسیار لذیذ بوده و تفاوت آن با کوفته های ایرانی در سیر به کار رفته در آن است.
3-  خوراک گوشت ایروان با سس انار سرو میشود. گوشت گوسفندی با قارچ و سیب زمینی و هویج ترکیب شده و این خوراک زیبا را به همراه سس انار به وجود می آورد که با برنج سرو میشود.
4-  دلمه که در ایران نیز سرو میشود با برگ کلم یا مو پیچیده میشود. محتویات دلمه در ایروان با گوشت بره و میوه های خشک نظیر آلو و زردآلو انتخاب میشود. حین سرو آن از سرکه های طعم دهنده استفاده میشود.
5-  باقلوا و گاتا از دیگر شیرینی های سنتی این کشور است که با چای سرو میگردد.

قوانین ایروان و کشور ارمنستان
ارمنستان کشوری امن است و توریست ها بهتر است نکات لازم جهت سفر به ایروان را بدانند. همه ما میدانیم که ایرانیان نسبت به رعایت برخی از قوانین شهری حساسیت لازم را ندارند. برای مثال برای عبور از خیابان از هر کجا که بتوانند عبور میکنند. این کار در سایر کشورها جرم تلقی شده و بهتر است این نکات را بدانید تا در آنجا گیر پلیس نیفتید.
1-  اگر بنا به بیماری خاصی ملزم به مصرف داروهای حاوی کدئین هستید، بهتر است مجوز لازم را از سفارت ایران یا ارمنستان بگیرید. با ارائه نسخه پزشک میتوانید به راحتی داروهایتان را به همراه خود ببرید در غیر اینصورت در فرودگاه دچار مشکل میشوید.
2-  هنگام عبور از خیابان به چراغ های راهنمایی و خط کشی عابر پیاده دقت کنید. اگر شما به این امر عادت ندارید این کار جز قوانین کشور ارمنستان است.
3-  در مورد مسائل سیاسی ایروان یا ارمنستان با کسی بحث نکنید زیرا ممکن است به عنوان توهین و جاسوسی به حساب آمده و مجازات سنگینی برای شما پیش بیاید.
4-  برای ورود به کلیساها پوشش لازم را داشته و با هر لباسی در آنجا وارد نشوید. این مکان های مقدس و مذهبی برای ساکنان آنجا حرمت دارد.
5-  در کوچه ها و خیابان های آن شهر حین عبور و مرور در شهر سر و صدا نکنید. شما چند روزی در آنجا مسافر هستید، اما ساکنان آنجا هر شب و هر روز شاهد توریست های فراوانی در ایروان هستند؛ که نباید هیچ کدام آرامش ساکنان را تحت تاثیر قرار دهند.