شرایط آب و هوایی بانکوک

شرایط آب و هوایی بانکوک

همان طور که میدانید تایلند یکی از کشورهای گرمسیری است که در آسیای شرقی قرار دارد. آب و هوای آنجا استوایی است و شرایط آب و هوایی بانکوک در شمال و جنوب این کشور بسیار متفاوت است. به طور کلی فصل های بانکوک یا تایلند به سه مدل خشک، شرجی و مرطوب و بارانی تقسیم میشود. همانطور که مشاهده میکنید، کشورهای گرمسیری با سایر کشورها از لحاظ آب و هوا متفاوت هستند. شرایط آب و هوایی بانکوک را نمیتوان مانند سایر کشورها به صورت سرد و گرم و بارانی و برفی معرفی کرد. هر گردشگر بسته به سلیقه و توان مالی که دارد می تواند فصل مورد نظر خود برای سفر به تایلند را انتخاب کند.

شرایط آب و هوایی بانکوک در فصل بهار
اگر بخواهیم به صورت ماه های میلادی در مورد شرایط آب و هوایی بانکوک صحبت کنیم؛ لازم به ذکر است فصل بهار در این کشور در ماه می شروع میشود و از لحاظ دمای هوا معمولا جز گرمترین حالت های تایلند قرار دارد. بهار در سایر کشورها هوایی دلپذیر و مطبوع دارد اما در تایلند شما شاهد دمایی بین 20 تا 40 درجه سانتیگراد خواهید بود. بارش های بهاری در این کشور بسیار زیاد است و بهتر است در فصل های پربارش در مناطقی که در معرض سیل قرار دارد نروید. در فصل بهار به دلیل شرایط آّب و هوایی بانکوک بهتر است مناطق شمال و شرق را برای اسکان انتخاب کنید. علت آن میزان بارش باران کمتر است.
اما با توجه به آگاهی از دمای هوا در تایلند در فصل بهار بهتر است تفریحات مناسبی که در این فصل می توانید داشته باشید را انتخاب کنید. سفر به تایلند در بهار مصادف با تعطیلات نوروزی ایرانیان خواهد بود و با سفر به آنجا می توانید بهترین چشم اندازها و تفریحات را داشته باشید.

تفریحات بانکوک در بهار
–          در شرایط آب و هوایی بانکوک در فصول مختلف میتوانید از تفریحات بیشمار آنجا نهایت استفاده را ببرید. برای مثال اتاق فرار، فیل سواری در باغ وحش ها، رفتن به پارک های آبی از جمله این تفریحات است.
–          معابد بانکوک با معماری خاص ساخته شده که شاید دیدن آن برای ایرانیان که با این معماری غریب هستند بسیار جالب باشد. پس در شرایط آب و هوایی بانکوک در فصول مختلف از معابد این شهر دیدن کنید.
–          در تایلند بازارهایی روی آب وجود دارد که اگر شرایط جوی مناسب بود از آنجا دیدن کنید و عکس های یادگاری بگیرید.
–          موزه های مختلف نیز در بانکوک وجود دارد که لیست آنها را از تور راهنمای بانکوک بخواهید.
–          پارک های مختلفی با طبیعت زیبا و وحشی گرمسیری بانکوک در سطح شهر وجود دارند که بهتر است از آنجا و بازیهای آنجا دیدن کنید.
–          خرید هر گونه جنس در بازارهای مدرن و محلی بانکوک میتواند با قیمت مناسب و کیفیت بالا صورت پذیرد.

سفر به بانکوک در فصل تابستان
شرایط آب و هوایی بانکوک در تابستان بسیار پر باران است. در واقع در ماه ژوئن نیز تایلند در گرمترین حالت های خود قرار دارد. بارش باران زیاد بوده و رطوبت و حالت شرجی بانکوک نیز بسیار زیاد است. بارش های گرمسیری در این مناطق با بارش های باران در سایر مناطق متفاوت است و در نتیجه توریست های کمتری در این فصول به این کشور سفر میکند. قبل از سفر به تایلند و رزرو بلیط به شرایط آب و هوایی بانکوک دقت فراوان کنید. البته که سفر به این کشور در زمانهایی که توریست کمتری به آنجا میرود بسیار ارزانتر میباشد. از تفریحات بانکوک در تابستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
–          بیشتر وقت خود را در پارک های آبی بی نظیر این کشور بگذارنید.
–          به دره ها و آبشارهای موجود در بانکوک سر بزنید.
–          گشت و گذار در هوای مطبوع مراکز خرید بانکوک بسیار سرگرم کننده است. حتی اگر قصد خرید زیادی ندارید. از پیشرفت تکنولوژی و محصولاتی که در این بازارهای بین المللی خرید و فروش میشود با خبر شوید.
–          اسکیت روی یخ در بسیاری از مراکز تفریحی این کشور میتواند برای همگان لذت بخش باشد.
–          رفتن به جزیره و قایق سواری در دریا چشم انداز بی نظیری به شما میدهد. تفریحات در بانکوک بسیار بیشمار است و شاید زمان برای این کار کم بیاورید.
–          رستوران گردی و لذت بردن از غذاهای تایلندی در شرایط آب و هوایی بانکوک در فصول مختلف

شرایط آب و هوایی بانکوک در پاییز
اما یکی از بهترین فصل ها و زمان هایی که توصیه میشود گردشگران به تایلند سفر کنند، پاییز است. پاییز در تایلند بین ماه های نوامبر تا ماه دسامبر از راه میرسد. شرایط آب و هوایی بانکوک در پاییز بسیار مطبوع است و رزرو تور تایلند در این فصل بسیار گران تر از سایر فصل هاست. گردشگران زیادی سالانه در این ماه ها به بانکوک سفر میکنند. باران زیادی نمی بارد. هوا خنک است. از میزان رطوبت و شرجی بودن هوا کاسته میشود. از بودن در فضای باز در تایلند بسیار لذت خواهید برد.
–          حیف است هزینه کرده و به طبیعت استوایی بانکوک بروید اما بازدید از حیات وحش را فراموش کنید. در منطقه سافاری ورلد بانکوک میتوانید به دیدن زرافه ها و شیرها و حیوانات خاص دنیا بروید. با آنها عکس گرفته و این لحظات ناب را برای خود ثبت کنید.
–          در شرایط آب و هوایی بانکوک در پاییز جشن های مختلف شبانه ای در خیابان های مختلف برگزار میشود. بهتر است با پیاده روی در خیابان ها از آنها استفاده کنید. شرکت در فستیوال های مختلف در آنجا میتواند شما را با دنیایی دیگر و فرهنگی جالب و جذاب آشنا کند.
–          در منطقه ای به نام مزرعه ی پاتارا می توانید فیل ها را مشاهده کرده و از نزدیک با دست خود به آنها غذا بدهید.
–          دیدن از سایر مناطق دیدنی بانکوک نیز در شرایط آب و هوایی بانکوک در فصول مختلف امکان پذیر است. آنها را در لیست خود داشته باشید.
–          میوه های تایلندی را امتحان کنید و طعم های نو و جدید را برای خود بیافرینید.
–          به تمدد اعصاب بپردازید و از گذشته خود فاصله بگیرید و در لحظه زندگی کنید و خاطرات شیرین برای خود بسازید.

بانکوک در زمستان
زمستان در بانکوک با سایر کشورها متفاوت است. شرایط آب و هوایی بانکوک در زمستان بسیار خنک و مطبوع است. درجه هوا پایین و زاویه تابش خورشید بسیار ملایم است. هوا خشک است و از رطوبت و شرجی بودن هوا خبری نیست. جشن های کریسمس در این کشور برگزار میشود و میتواند برای توریست ها بسیار خاطره انگیز باشد. بارش باران کم بوده و فستیوال های زیادی در این کشور برگزار میشود.
شرایط آب و هوایی بانکوک در زمستان به همراه جشن های مختلف در زمستان یکی از بهترین زمانها برای سفر به تایلند است. سال نو چینی ها نیز در تایلند برگزار میشود که وجود عروسکهای چینی در خیابان ها بسیار جالب میباشد. آتش بازی در آسمان ، جشن های مختلف و غذاهای رنگارنگ تایلندی که در رستوران ها سرو میشود برای همگان دل انگیز است. اگر دوست دارید از همه لحاظ از تایلند لذت ببرید بهتر است در فصل زمستان به این کشور سفر کنید.