شرایط آب و هوایی ایروان در سفر به ارمنستان

شرایط آب و هوایی ایروان در سفر به ارمنستان

اگر دوست دارید مسافرتی داشته باشید که در آن از زیبایی های طبیعی بهره ببرید، بهتر است به سفر به ارمنستان فکر کنید. شرایط آب و هوایی ایروان بسیار متنوع بوده و در فصل های مختلف پذیرای گردشگران فراوان است. جاذبه های گردشگری زیادی دارد که برای افرادی که دوست دارند به دل طبیعت بکر بزنند بسیار جالب میباشد. هوای ارمنستان اندکی سرد و خنک است اما شرایط آب و هوایی ایروان و دمای هوا در فصل های مختلف متغیر میباشد. با توجه به سلیقه و توان مالی که دارید میتوانید یکی از فصل های بهار، تابستان و پاییز و زمستان را برای سفر به ایروان انتخاب کنید. تفریحات و طبیعت این شهر در فصل های مختلف سال متنوع است و انتخاب فصل برای رزرو تور ایروان با شماست.

شرایط آب و هوایی ایروان – فصل بهار
اگر در فصل بهار به ارمنستان سفر کنید، شاهد سرزمینی پر از شکوفه و سرسبزی خواهید بود. اگر چه در این فصل شرایط آب و هوایی ایروان کمی سرد است؛ اما به دلیل طبیعت زیبایی که این کشور دارد، بیشتر تورهای ایروان در این فصل رزرو میشود. هوا در فصل بهار دارای دمایی بین منفی یک تا 12 درجه سانتیگراد میباشد. در ماه های آخر ممکن است دمای هوا به 20 درجه نیز برسد که بسیار مطبوع است و برای مسافران بهتر میباشد. اما سوالی که اکثر گردشگران برای استفاده بهتر از سفر خود در بهار، می پرسند این موضوع است. تفریحات ایروان در بهار به چه صورت میباشد؟
–          فصل بهار بهترین زمان برای استفاده از طبیعت بکر ارمنستان است. در این زمان بهتر است در پارک های ملی این شهر پیاده روی کنید و به تمدد اعصاب بپردازید.
–          شرایط آب و هوایی ایروان که بسیار مطبوع است زمان مناسبی برای بازدید از دریاچه سوان است. درختهای شکوفه اطراف این دریاچه چشم اندازی رویایی برای شما ایجاد میکند که برای ثبت عکس های یادگاری بسیار مناسب است.
–          در اطراف این دریاچه غذاهای لذیذ ارمنی طبخ می شود که بهتر است بخشی از روز خود را به بازدید از این دریاچه اختصاص دهید.
–          با شروع فصل بهار جشنواره های مختلفی در ارمنستان برگزار میشود که میتوانید در برنامه های عید نوروز این کشور شرکت کنید. جشنواره های دلمه و موسیقی و رقص از جمله جشن های ارمنستان در فصل بهار میباشد.
–          کوهنوردی در شرایط آب و هوایی ایروان در بهار به تمامی ورزش دوستان توصیه میشود. صعود به کوه های این کشور چشم اندازی زیبا به شما خواهد داد.

ایروان در فصل تابستان
از نگاه گردشگران مطبوع ترین فصلی که میتوان به ارمنستان سفر کرد، تابستان است. شرایط آب و هوایی ایروان در تابستان بسیار مطبوع است. از آنجایی که بارش باران در فصل بهار در این کشور زیاد است، این میزان بارش در تابستان کاهش می یابد. در گرمترین روزهای این کشور دمای 35 درجه ثبت شده است که ممکن است در حالت عادی چیزی در حدود 17 درجه باشد. اما در کل بهتر است یکدست لباس گرم با خود همراه داشته باشید. شاید در شب نشینی هایتان در کوچه های ایروان به آن نیاز داشته باشید. میوه های تابستانی این منطقه در کنار تفریحات زیادی که در طبیعت و مراکز تفریحی میتوانید داشته باشید؛ از جمله جاذبه های گردشگری ایروان میباشد.
–          هلوهای تازه و انواع توت و تمشک در ایروان از جمله جاذبه های سفر به این کشور است.
–          با توجه به شرایط آب و هوایی ایروان تفریحاتی مثل پاراگلایدر بر فراز آسمان این کشور بسیار لذت بخش است.
–          بالن سواری بر فراز طبیعت
–          کوهنوردی
–          قایق سواری در دریاچه به همراه ورزش جت اسکی
–          بازیهای مختلف در مراکز تفریحی و مراکز خرید ایروان

شرایط آب و هوایی ایروان در فصل پاییز
در فصل پاییز رنگ و چهره ایروان به کلی تغییر میکند و امپراطوری رنگ ها حکومت خود را آغاز میکند. شرایط آب و هوایی ایروان در پاییز با طبیعت چشم نواز برای عکاسان و مسافرانی که به پاییز علاقه مند هستند بسیار مناسب است. دمای هوا کاهش یافته و باران های پاییزی افزایش می یابد. بهترین فصل برای استفاده از امکانات این کشور، به دلیل کاهش تقاضا، فصل پاییز میباشد. دمای هوا از 22 درجه اواخر تابستان کاهش یافته و به 9 درجه سانتیگراد میرسد. ظاهر شهر پر از رنگ های زرد و نارنجی و قرمز میشود. انگورهای خوشمزه ایروان رسیده و میتوانید از میوه های پاییزی ارمنستان لذت ببرید.
از جمله تفریحات ایروان در پاییز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
–          اقامت در بهترین هتل های ایروان با کمترین قیمت
–          استفاده از آبگرم های موجود در شهر و حمام های تاریخی آن
–          گشت و گذار در مراکز خرید ایروان و خرید با مناسب ترین قیمت ها
–          پیاده روی در کوچه پس کوچه های ایروان و آشنایی با فرهنگ مردم بومی این منطقه
–          بازدید در خلوت ترین حالت ممکن از موزه ها و مراکز تاریخی و گردشی این شهر
–          تست غذاهای لذیذ ارمنی در رستوران های این کشور
–          شب نشینی در کافه های سطح شهر و استفاده از موسیقی های این منطقه

ایروان در زمستان
علاقمندان به فصل زمستان میتوانند به ارمنستان سفر کرده و با تورهای ارزان ایروان خود را به این کشور برسانند. در زمستان شاید نتوانند از طبیعت سرسبز آن نهایت لذت را ببرند. اما از بارش برف و منظره سفید پوش سطح شهر لذت خواهند برد. یکی از محبوب ترین ورزش های زمستانی که در ایروان میتوانند از آن لذت ببرند، ورزش اسکی و اسنوبرد است. البته که از دیگر جاذبه های سفر به ایروان در زمستان حال و هوای کریسمسی این کشور میباشد. از آنجایی که دین اکثر مردم ارمنستان مسیحیت است. شما شاهد برپایی جشن های پیشواز کریسمس و میلاد مسیح خواهید بود. خیابان ها در اوایل زمستان حال و هوای دیگر به خود گرفته و شب نشینی ها به همراه موسیقی های محلی از دیگر تفریحات مردمان خواهد بود.
–          استفاده از امکانات اسپا در هتل های ایروان، از جمله تفریحاتی است که در شرایط آب و هوایی ایروان در زمستان بسیار میچسبد.
–          گشت و گذار در مراکز خرید
–          برف بازی
–          عکس های خاطره انگیز با چشم اندازهای برفی
–          بازدید از کلیساها و مراکز باستانی با حداقل قیمت ورودی
–          شرکت در جشن های مختلف مانند جشن لنس مقدس در شهر آرماویر
–          جشن های کریسمس که در میدان جمهوری ارمنستان برگزار شده و از 31 دسامبر تا 13 ژانویه ادامه دارد.
–          رستوران گردی و تست غذاهای ارمنی
–          گردش در پارک زمستانی این کشور در شرایط آب و هوایی ایروان در زمستان؛ فستیوال attraction یکی از جذاب ترین فستیوال های ایروان است که در این پارک برگزار میشود. مجسمه های یخی توسط هنرمندان در این پارک ساخته میشود. بابانوئل ها و گوزن ها نزدیکی کریسمس سر و کله شان در این پارک پیدا شده و میتوانید از حال و هوای سال نو میلادی آنجا بهره مند گردید.