سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس

سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس

گرجستان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است که برای هر یک از مسافران سوالاتی پیش می آید که در این مقاله به مهمترین و رایج ترین سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس – مربوط به قیمت تور و ویزا

1-  آیا سفر به گرجستان ویزا نیاز دارد؟ خیر سفر به این کشور برای ایرانیان ویزا نیاز نداشته و از عمده هزینه این سفر خارجی می کاهد.
2-  قیمت سفر به گرجستان به چه عواملی بستگی دارد؟ تور مسافرتی یا آژانس هواپیمایی برگزار کننده تور ، ارزان یا گران بودن تور تفلیس، از جمله مهمترین عوامل تعیین قیمت پایه مسافرت شما خواهد بود. هزینه هتل، تعداد وعده های غذایی، بیمه مسافرتی و غیره از دیگر فاکتورهای تعیین کننده هزینه مسافرت است.
مورد دیگر هواپیمایی است که با آن سفر میکنید. هواپیماهای ترکی و اماراتی قیمتی به مراتب بالاتر از هواپیماهای داخلی خواهد داشت.
3-  سفر به گرجستان با هزینه کم چگونه امکان پذیر است؟ فصل بهار زمانی است که توریست های بسیاری به این کشور سفر میکنند در نتیجه هزینه مسافرت بالا میرود. بهترین زمان پیشنهادی تورهای ارزان سفر به تفلیس، فصل پاییز است که در این زمان شاهد یک سرزمین رویایی با رنگ های بی نظیر خواهید بود.

سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس – رزرو تور مسافرتی

4-      از جمله سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس، امکاناتی است که تورهای مسافرتی به مسافران ارائه میدهند؟ هزینه های تور شامل چه خدماتی است؟
رزرو بلیط هواپیمایی رفت و برگشت مطابق با بودجه ای که در توان دارید از جمله هزینه های تور است. انتخاب هتل با قیمت مناسب برای توان مالی شما از دیگر مواردی است که در جمع بندی هزینه های سفر شما به گرجستان در تورهای مختلف متفاوت تعیین میشود. رزرو وعده های غذایی و آنچه تور به شما ارائه می دهد از جمله امکانات تور مسافرتی است. برای مثال برخی از هتل ها تنها صبحانه، برخی نهار و برخی دیگر تنها شام ارائه میدهند و برخی دیگر هر سه وعده غذایی را برای شما سرو میکنند.5-  مسافرت به گرجستان چند ساعت طول میکشد؟ پروازی که شما را از تهران به تفلیس میرساند، یک ساعت و 45 دقیقه طول میکشد.
6-  با چه زبانی در گرجستان صحبت کنیم؟ در گرجستان اگر چه مردم به زبان گرجی صحبت میکنند، اما شما با دانستن زبان انگلیسی می توانید با آنها ارتباط برقرار نمایید.
7-  قوانینی که در گرجستان باید توسط مسافران رعایت شود چیست؟
اگر دارویی با خود همراه دارید بهتر است نسخه پزشک را فراموش نکنید، زیرا ممکن است در فرودگاه جلو شما را بگیرند و آنها را ضبط کنند.
هنگامی که از گرجستان خارج میشوید، نمیتوانید بیش از 500 دلار از کشورشان خارج نمایید. به این امر دقت داشته باشید. مقداری از پول خود را دلار و باقی را ارز محلی بگیرید.

سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس – آب و هوا و وسایل مورد نیاز

کشور گرجستان دارای آب و هوای بسیار دلپذیر در اکثر فصل های سال است. علت آن جدا شدن کشور گرجستان از آب و هوای سرد مناطق شمالی است. کوه های قفقاز مانند دیوار بین این کشور و منطقه سردسیری بالای آن قرار دارد و مانع از ورود آب و هوای سرد به داخل کشور میشود.
در نتیجه باید بدانید، در سمت شرق این کشور که تفلیس قرار دارد، جو هوا متاثر از هوای قاره ای است و بسیار مطبوع و دلپذیر است. در سمت غرب که مناطق در نزدیکی دریای سیاه قرار دارند، آب و هوا مرطوب و شرجی میباشد.8-      برای سفر به گرجستان و سفرهای خارجی چه وسایلی لازم است؟
یکی دیگر از سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس وسایلی است که باید همراه داشته باشید. به طور کلی در سفرهای خارجی توصیه میشود، ضروری ترین وسایل تان را به همراه داشته باشید. در مورد لباس، بهتر است لباس های راحت، بسته به طول دوره سفرتان همراهتان داشته باشید.
لوازم بهداشتی نظیر مسواک، خمیر دندان، شامپو و وسایل استحمام را همراه خود داشته باشید.
اتو، سشوار و غیره را در هتل ها در اختیار خواهید داشت پس بهتر است بار خود را بیهوده سنگین نکنید.
دیکشنری و راهنمای سفر کشور مورد نظر را تهیه کنید.
پاسپورت و ویزا همچنین کپی هر کدام را در کیف های مختلف تان قرار دهید.
آدرس سفارت ایران در هر کشور را همراه خود داشته باشید.

سوالات متداول تور گرجستان و تفلیس – غذاهای گرجستان و رستوران ها

9-در گرجستان چه غذاهایی را امتحان کنیم؟
نگران ذائقه و تغذیه خود در سفر به گرجستان نباشید. آنجا زمانی جز خاک ایران بوده است و از قدیم تشابهات فرهنگی بسیاری با ایرانیان دارند. ادویه هایی که در غذاهایشان استفاده میکنند برای ایرانیان قابل قبول است. از جمله غذاهایی که بسیاری از گردشگران ایرانی آن را تایید کرده و با خوردن آن مشکلی نداشته اند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ساتسیوی ، خاچاپوری، غذای لوبیو، خینکالی و چورچخلا از جمله این غذاهای محلی می باشند.