سوالات متداول تور تایلند و بانکوک

سوالات متداول تور تایلند و بانکوک

تایلند یکی از زیباترین مناطق گرمسیری دنیاست که سالانه از سراسر دنیا میزبان افراد مشهور و غیر مشهور میباشد. برای سفر به این کشور بهتر است با سوالات متداول تور تایلند و بانکوک آشنا شوید. عده ای به دلیل هجمه هایی که نسبت به تایلند مطرح است، برای سفر به این منطقه زیبا تردید دارند. یکی از سوالات متداول تور تایلند و بانکوک این مسئله است که آیا میتوان با خانواده به این کشور سفر کنیم؟ پاسخ آری است. این سرزمین پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی و فرهنگی است که هر کس که توانایی مالی دارد باید از آن دیدن کند. در ادامه رایج ترین سوالات تور تایلند را مطرح میکنیم.

 

1-      آیا ورود به خاک تایلند برای ایرانیان نیاز به ویزا دارد؟
یکی از سوالات متداول تور تایلند و بانکوک، در مورد ویزا است. گرفتن ویزا از سفارت تایلند در ایران بسیار راحت بوده و تا سه ماه اعتبار دارد. نیازی به مراجعه به این سفارت نیست و با ارسال مدارک تان به سفارت میتوانید موفق به دریافت ویزا شوید.

 

2-      گرفتن ویزا از سفارت چه مدت طول میکشد و چه زمانی برای آن اقدام کنیم؟
مسافرانی که به تایلند عازم هستند، باید از یک ماه قبل کارهای مربوط به ویزای خود را در سفارت انجام دهند. حدود یک هفته طول میکشد تا مدارک مسافران بررسی شده و به آنها پاسخ داده شود. آژانس هواپیمایی مسافرت های خارجی که برگزار کننده تور مسافرتی تایلند است، می تواند کارهای مربوط به اخذ ویزا را برای شما انجام دهد.

3-      با تور به تایلند سفر کنیم یا به صورت شخصی اقدام کنیم؟
از جمله رایج ترین سوالات متداول تور تایلند و بانکوک، این سوال است که اگر تنها پرواز را، از آژانس های هواپیمایی بگیریم، سفر ارزان تر خواهد شد؟ یا اگر به همراه پرواز، هتل و سایر خدمات گردشگری را از تور مسافرتی تایلند دریافت کنیم بهتر خواهد بود یا خیر؟ پاسخ به این صورت است که اگر کلیه خدمات سفر به تایلند را از آژانس های هواپیمایی تهیه کنید، بسیار ارزانتر برایتان تمام خواهد شد. مخصوصا اگر اولین مرتبه است که به تایلند یا بانکوک سفر میکنید. از جمله خدماتی که تورهای گردشگری به مسافران ارائه می دهند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
–          بیمه مسافرتی
–          امکان رزرو هتل در بهترین جاهای بانکوک با بهترین قیمت و خدمات
–          ارائه ترانسفرهای فرودگاهی و راهنمایی مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل
–          گشت در کشور با تور لیدر و راهنمای سفر که به زبان رایج مسلط میباشند.
–          امنیت در کشور با ارائه تمامی اطلاعات لازم
–          جلوگیری از اتلاف هزینه در رزرو هتل و رفت و آمد همچنین خورد و خوراک

4-      سوالات متداول تور تایلند و بانکوک در مورد واکسن
در این روزهای کرونایی، از جمله سوالات متداول تور تایلند و بانکوک، برند واکسن کرونا مورد تایید تایلند میباشد. با توجه به سخت گیری هایی که در ورود مسافران به کشورها میشود، میتوان گفت تایلند این سخت گیری ها را ندارد. برای ورود به کشور تایلند واکسن های سینو فارم، آسترازنکا، جانسون، مدرنا، سینووکس و فایزر قابل قبول میباشد. از دیگر واکسن هایی که برای ورود به این کشور باید بزنید، واکسن های حصبه، هپاتیت و کزاز میباشد.

5-      سوالات متداول تور تایلند و بانکوک در مورد ارز رایج
از سوالات متداول تور تایلند و بانکوک، همچنین سایر کشورها ارز رایج تایلند است. برای خرید ارز رایج میتوانید بخشی از پول خود را دلار کرده و بخشی دیگر را بت یا بات بخرید.

6-      چه زمانی به تایلند سفر کنیم؟
تایلند یک کشور گرمسیری با طبیعتی بی نظیر است، در هر فصل میتوانید یک سفر به یاد ماندنی به این کشور داشته باشید. این سوال از جمله سوالات متداول تور تایلند و بانکوک است که اگر تایلند را از لحاظ آب و هوا بشناسید، میتوانید برنامه ریزی بهتری روی سفر خود داشته باشید. تایلند دارای فصل گرم، فصل شرجی ، زمستانی و بارانی میباشد. در ماه تیر تا شهریور ( ماه مارس تا ژوئن ) ، فصل گرم تایلند را خواهید داشت. در فصل تابستان ( جولای تا اکتبر ) شما باران های موسمی را خواهید داشت. در شهریور و مهر ( سپتامبر و اکتبر ) ، شرجی ترین هوای تایلند است. و بهترین زمان برای رفتن به کشور تایلند، اواسط تا اواخر زمستان ( نوامبر تا فوریه ) است که هوا بسیار خنک میباشد. انتخاب با شماست که در چه فصلی به این سرزمین شگفت انگیز سفر کنید.

7-      سوالات متداول تور تایلند و بانکوک در مورد سوالات ضروری
اینکه واحد پول، طول پرواز و ساعت تایلند به چه صورت است، از جمله سوالات متداول تور تایلند و بانکوک میباشد. سفر به این کشور از تهران حدود 6 تا 7 ساعت طول میکشد. و ساعت رسمی این کشور هفت ساعت از زمان ایران جلوتر است و 7 ساعت با کشور ما اختلاف دارد. این موضوع نیز لازم به ذکر است که پریزهای برق این کشور دو شاخه بوده و نیاز به همراه بردن رابط یا تبدیل نیست. برق مصرفی آنها 220 ولت میباشد. پیش شماره کشور تایلند، 0066 یا به اختصار 66+ میباشد. به هیچ وجه از آب لوله کشی این کشور استعمال نکنید زیرا شرب نیست.

8-      در مورد غذاهای بانکوک چه میدانید؟
از آنجایی که معمولا تورهای تایلند هفت روز می باشد، عده ای نگران غذا و خورد و خوراک خود هستند. در پاسخ به سوالات متداول تور تایلند و بانکوک در خصوص غذاهای تایلندی میتوان به غذاهای رایج این کشور اشاره کرد:
–          غذای رایج تایلندی ها برنج است.
–          غذاهای تایلندی از جمله غذاهای مشهور دنیاست زیرا ادویه های خوشمزه در پخت آن استفاده میشود.
–          انواع سوپ و سالاد در رستوران های آنها سرو میشود.
–          غذاهای دریایی از دیگر مواردی است که در پاسخ سوالات متداول تور تایلند و بانکوک در خصوص غذا ذکر میشود و اکثر مسافران قادر به مصرف آن هستند.
–          حشرات از دیگر غذاهای تایلندی هاست که هر کسی آن را تجربه نمیکند.

9-      سوالات متداول تور تایلند و بانکوک در مورد مراکز خرید
شهر بانکوک در تایلند از جمله مراکز خرید در تایلند به شمار می رود. از دیگر سوالات متداول تور تایلند و بانکوک از جانب مسافران ایرانی، مراکز خرید مناسب در این کشور است. مرکز خرید سیام در بانکوک بسیار مشهور است و توریست های زیادی جهت خرید جنس های با کیفیت و ارزان به این مرکز خرید لوکس مراجعه می کنند. مورد دیگر محله چینی هاست که بورس فروش لوازم الکترونیکی است. پانتیپ پلازا نام این مرکز خرید است که همیشه شلوغ است. در زمینه خرید و فروش مواد غذایی در بانکوک میتوان به بازار گل و تورکور اشاره کرد. بهترین مواد غذایی در سطح بین المللی را میتوانید از بازار تورکور تهیه کنید.

10-  در ماه عسل به کدام شهر تایلند سفر کنیم؟
زوج های زیادی به این کشور سفر میکنند که از جمله سوالات متداول تور تایلند و بانکوک از جانب زوجین انتخاب شهر مناسب در کشور تایلند میباشد. شهر پوکت بسیار پر بازدید است و بانکوک یکی از شهرهای دیدنی و لوکس تایلند میباشد. مورد دیگر جزیره سامویی با طبیعت بسیار بکر و دنج است. هواهین نیز از دیگر مناطقی است که به زوج های جوان جهت تفریح و اقامت توصیه میشود.
ماساژ تایلندی و دیدن از مراکز اسپا در تایلند را فراموش نکنید.