سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان

سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان

کشور ارمنستان و پایتخت این کشور با نام ایروان، یکی از محبوب ترین مراکز گردشگری دنیاست که بسیار زیبا میباشد. از آنجایی که ایرانیان به صورت رایج ایروان را برای گردشگری انتخاب می کنند، سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان برای بسیاری از آنها مطرح میگردد. در این بخش مهمترین اطلاعاتی که برای سفر به ایروان باید بدانید را برای شما ذکر می کنیم. یکی از بهترین کشورها جهت تمدد اعصاب است. باید بدانید این کشور به جای صنعتی شدن طبیعت زیبا و صنعت کشاورزی خود را حفظ کرده و دارای آب و هوای بسیار دلپذیر میباشد. یکی از سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان دین و آداب و رسوم مردمان این منطقه است. اکثر مردم ارمنستان دارای دین مسیحیت بوده و به سنت های خود پایبند هستند. پس شما از لحاظ پوشش در این کشور مشکلی نخواهید داشت ولی باید بدانید، بهتر است در هر کشور شبیه مردمان همان کشور پوشش داشته باشید.

1-سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان – اطلاعات کلی
کشور ارمنستان بسیار کم جمعیت بوده و تعداد نفرات آن در ایروان به یک میلیون و سیصد هزار نفر میرسد. از جمله سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان واحد پول آن است که پول رایج این کشور درام است. بهتر است سرمایه مسافرتی خود را به دو بخش دلار و درام تهیه کنید. ارمنستان، تنها نیم ساعت با کشور ایران اختلاف ساعت دارد و ساعت آن جلوتر از ساعت رسمی کشور ما میباشد.
بهتر است در تور گردشگری ارمنستان، شماره های اضطراری این کشور و شماره سفارت ایران را همراه خود داشته باشید. شماره پلیس این کشور 102 است. شماره آتش نشانی 101 و شماره آمبولانس آنجا 103 میباشد.
یکی دیگر از سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان، برق شهری ایروان و هتل های این منطقه است. برق آن 230 ولت – پنجاه هرتز است.

2-آیا سفر به ارمنستان به ویزا نیاز دارد؟
سفر به ارمنستان به ویزا نیاز ندارد. شما بدون نیاز به اخذ ویزا میتوانید به راحتی به این کشور سفر کنید. بسیاری از هزینه های شما را در سفر کاهش میدهد.

3-سوالات رایج تور ارمنستان و ایروان – روش های سفر به کشور ارمنستان
با قطار، اتوبوس و آژانس هواپیمایی تور ایروان می توان به این کشور سفر کرد. سفر با پرواز به کشورهای خارجی برای مسافران بسیار ساده و بدون خستگی است. زمان زیادی طول نکشیده و بدون دردسر سفرهای زمینی میتوان به مقصد رسید. روش دیگر سفر به آنجا با قطار از مسیرهای سرسبز شمال کشور میباشد. اگر دوست ندارید سریع به مقصد برسید، میتوانید مسیر رفت خود را به صورت زمینی و مسیر برگشت خود را هوایی انتخاب کنید.
یکی از سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان، طریقه سفر به ارمنستان با قطار است. زیرا فعالیت این ریل سراسری این روزها در ایران مسدود شده است. برای سفر به ارمنستان با قطار از مسیر زیبای جلفا، باید خود را از تهران به تبریز برسانید. از آنجا از تبریز با طی مسافت 150 تا 180 کیلومتر خود را به ایستگاه جلفا رسانده و سپس به سرزمین ارامنه وارد شوید.

4-هزینه سفر به ارمنستان به چه صورت است؟
از جمله مدارکی که برای سفر به این کشور باید به همراه داشته باشید، پاسپورت، بیمه مسافرتی و کپی مدارک و بلیط های رفت و برگشت تان میباشد. یکی از سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان همچنین سایر مسافرت های خارجی، امکان خرید بلیط از آژانس هواپیمایی و رزرو هتل با هزینه خود است. اگر سفر چندم شما به این کشور است و تفاوت هزینه ها را محاسبه کرده اید، شاید به این نتیجه رسیده باشید که با خرج خود می توانید سفر ارزان تری داشته باشید؛ میتوانید تنها بلیط را خریداری کرده و مدیریت باقی هزینه ها را خود بر عهده بگیرید.
هزینه عوارض خروج، عوارض شهرداری، بلیط ، و هزینه خورد و خوراک همچنین استراحت در هتل و رفت و آمد در شهر از جمله مخارج سفر است.

5-سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان – آب و هوای این کشور
کشور ارمنستان یک کشور چهار فصل است که در هر فصل میتوان با سفر به آنجا شاهد زیبایی های فصلی آن بود. در تابستان هوا بسیار مطبوع و در بهار این کشور بسیار شلوغ است همچنین سفر به آنجا در این دو فصل جز تورهای ارزان ارمنستان حساب نمیشود. کسانی که عاشق آب و هوای بارانی بوده و بارش برف را بسیار دوست دارند، میتوانند در فصل زمستان به این کشور سفر کرده و از جذابیت های زمستانی آن لذت ببرند. پاییز آن امپراطوری رنگ هاست و بسیار زیبا و خاطره انگیز است.

6-ذائقه ارامنه در کشور ارمنستان چگونه است؟
این نکته را فراموش نکنید که این کشور در گذشته جزیی از ایران بوده و مردمان آن از لحاظ فرهنگی بسیار شبیه ایرانیان میباشند. از سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان، ادویه هایی است که آنجا در غذاهای خود استفاده می کنند. ذائقه آنها شبیه ایرانیان بوده و غذاهای سنتی بسیاری دارند. از جمله غذایی که میتوانید در طول اقامت خود در این منطقه صرف کنید موارد زیر میباشد:
–          دلمه ارمنستانی با نام دیگر تولما : موادی که در آن به کار رفته است، کلم، فلفل، برگ مو و بادمجان و گوجه میباشد.
–          هریسه که بسیار لذیذ بوده و سنتی می باشد و مخصوص ارمنستان است.
–          شامپوز یا گوشت مزه دار شده با انواع سبزیجات که روی زغال بدون شعله مستقیم آتش کباب میشود.
–          قاپاما چیزی شبیه شیرین پلو ایرانیان که از برنج، آلو، خرما و سیب و زرد آلو در پخت آن استفاده میشود.
–          گاتا نوعی شیرینی مخصوص ارامنه است که شبیه کیک قهوه است. روش پخت آن در گذشته در تنور بوده که این روزها در رستوران ها با فر پخته میشود.
–          و غیره
یکی دیگر از سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان در حوزه خورد و خوراک، شناخت رستوران های ایرانی است. رستوران آرارات، انوش و شروان از جمله رستوران های مجلل ایرانی در ایروان میباشد.

7-سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان – کم کردن هزینه های سفر
روش های مختلفی در تور ایروان وجود دارد که میتوان بدان وسیله از بسیاری از هزینه های سفر به ارمنستان کاست. یکی از بهترین روشها، اجاره یک سوئیت یا خانه و آشپزی کردن برای صرف غذاست. دیگر مجبور به پرداخت پول هتل های مجلل و غذاهای آماده نخواهید بود. در حوزه رفت و آمد، به جای گرفتن ماشین شخصی یا تاکسی بهتر است از اتوبوس و مترو استفاده کنید. در دل شهر تورهای رایگانی وجود دارد که با همراهی آنها می توانید برخی از جاذبه های گردشگری شهر را مشاهده کنید.

8-در ایروان در چه مراکزی خرید خود را انجام دهیم؟
یکی از پرتکرار ترین سوال ها در میان سوالات متداول تور ارمنستان و ایروان، مکان های مناسب جهت خرید است. بازارهای محلی ایروان بازار ورنیساژ ، بازار گومی شوکا و بازار پتاک است. اما در ایروان پاساژهای لوکس و بسیار شیک میباشد. از جمله این مراکز میتوان به مرکز اسکادا، باغ دالما و مرکز خرید تاشیر اشاره کرد.