راهنمای سفر به کوالالامپور در مالزی

راهنمای سفر به کوالالامپور در مالزی

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است که یکی از مدرن ترین شهرهای جهان میباشد. در راهنمای سفر به کوالالامپور متوجه بسیاری از اطلاعات ضروری خواهید شد که با استفاده از آنها می توانید سفر بهتری داشته باشید. در سفر به مالزی باید قبل از هر چیز به نسبت روزهایی که در این کشور اقامت دارید، مراکز گردشگری آن را شناخته و برای دیدن از آنها برنامه ریزی کنید. موضوع دیگر در هر سفر خارجی، میزان بودجه ای است که به آن اختصاص می دهید. بسته به این بودجه، باید هتل مناسب را رزرو کرده و یا آژانس هواپیمایی مالزی یا تور ارزان یا گران برای خود انتخاب نمایید.

راهنمای سفر به کوالالامپور – آب و هوای این سرزمین

باید بدانید مالزی یک کشور آسیای جنوبی است، که نزدیک خط استوا واقع است. در اکثر فصل های سال گرم و شرجی است و باید لباس های نخی و خنک جهت گشت و گذار در این شهر با خود همراه داشته باشید. در آنجا باران های گرمسیری زیاد می بارد و بهتر است کفش مناسب جهت رفت و آمد با خود ببرید که دمپایی یا صندل از جمله اینها میباشد. در راهنمای سفر به کوالالامپور اکثرا سفر به این کشور را در ماه های مه تا جولای پیشنهاد میکنند.

چالش های موجود در فرودگاه و حمل و نقل کوالالامپور
زمانی که در فرودگاه این شهر فرود آمدید، باید به وسیله وسایل نقلیه عمومی یا تاکسی ها به سمت هتل خود حرکت کنید. در راهنمای سفر به کوالالامپور بسته به اینکه شما در کدام فرودگاه بین المللی این پایتخت فرود می آیید، عملکردها متفاوت خواهد بود. فرودگاه KLIA شماره یک این شهر و فرودگاه شماره دو و فرودگاه سوبانگ از جمله پایانه های هوایی این کشور میباشد. برای رفتن به هتل می توانید از قطارهای ارزان قیمت این شهر استفاده کنید که به آنها MRT میگویند. به سراسر نقاط شهر دسترسی دارند و بسیار خلوت میباشند. مورد دیگر حمل و نقل اتوبوس های بین شهری با نام GO KL CITY BUS میباشد.
تاکسی ها نیز به صورت اختصاصی میتوانند شما را در سطح شهر گردانده و نرخ بسیار بالاتری نسبت به وسایل عمومی دارد. این نکته را در راهنمای سفر به کوالالامپور بدانید تاکسی های طلایی رنگ برای عبور و مرور های دسته جمعی انتخاب میشود. علت آن بالا بودن کیفیت آن نسبت به سایر رنگها میباشد. رنگ تاکسی طلایی از رنگ آبی و قرمز آن گرانتر بوده و بسته به بودجه خود طریقه گشت و گزار خود را انتخاب کنید.

راهنمای سفر به کوالالامپور – تهیه سیم کارت
برای استفاده از اینترنت در خاک مالزی و برقراری ارتباط در این کشور و دوستان خود در ایران نیاز به خرید سیم کارت دارید. شرکت های مخابراتی موجود در کوالالامپور بهترین کیفیت ارتباطی را به شما خواهند داد. طبق توصیه های راهنمای سفر به کوالالامپور باید بدانید شرکت های سلکام، یوموبایل، دیجی و ماکسیس از جمله سیم کارت های این کشور است. در کیوسک های فرودگاه، فروشگاه های مختلف و دفتر های مخابراتی این کشور قادر به دریافت سیم کارت با ارائه پاسپورت خود خواهید بود.

هزینه سفر به کوالالامپور بر اساس چه فاکتورهایی تعیین میشود؟
هزینه سفرهای خارجی می تواند بسته به درخواست مسافران متفاوت تعیین شود. برای مثال در سفر به کوالالامپور میتوانید بین 10 تا 30 میلیون هزینه کنید. رزرو تور ارزان مالزی یا رزرو تور گران کوالالامپور میتواند برنامه ریزی مسافرت شما را تغییر دهد. هزینه بلیط هواپیما، رزرو هتل، رفت و آمدهای بین شهری، خرید و هزینه خورد و خوراک از جمله فاکتورهایی است که در بودجه کل سفر تاثیر میگذارد. اگر بخواهید خود به صورت مستقل بدون تور مسافرتی به سفر بروید؛ ممکن است هزینه های شما نسبت به زمانی که از طریق تور اقدام میکنید، مقداری بیشتر شود. واحد پول این کشور رینگیت است و میتواند به دو صورت دلار و رینگیت هزینه های خود را مدیریت کنید.

راهنمای سفر به کوالالامپور – بررسی این کشور از لحاظ امنیت
از لحاظ زورگیری و تیغ زدن مسافران، این کشور جای امنی نیست. طبق توصیه راهنمای سفر به کوالالامپور، از عبور و مرور در مکان هایی که تاریک و خلوت است بپرهیزید. اکثر آدم ربایی ها، قاچاق انسان، و زورگیری ها در این کشور شلوغ، از بین افراد ناآگاه در مناطق تاریک شهر اتفاق می افتد. از دوست شدن با افرادی که نمی شناسید و مهمان شدن به نوشیدنی بپرهیزید. در طی سفر به کوالالامپور از همراه کردن طلا و زیورآلات و اشیا گرانبها خودداری کنید. سعی کنید پول و مدارک خود را در جیب های مخفی زیر لباس خود پنهان کنید. ماشین های شخصی نیز برای گشت و گذار در این کشور سوار نشوید.
شماره تماس های این کشور را همراه خود داشته باشید تا در صورت مشاهده موارد مشکوک پلیس را مطلع کنید. اگر از لحاظ زبان قادر به برقراری ارتباط نیستید، از سفر به صورت شخصی به این کشور خودداری کنید.

اطلاعات ضروری کوالالامپور
پلیس گردشگران کوالالامپور دارای شماره 60321640522+ میباشد. برای تماس اضطراری در این کشور شماره 112 را شماره گیری کنید. اطلاعات پرواز این کشور 60387762000 + میباشد.  شماره مسئول تور، هتل و سفارت ایران در کوالالامپور را نیز همراه خود داشته باشید.

جاهای دیدنی کوالالامپور کجاست ؟
باید بدانید در سفر به کوالالامپور شما شاهد یک شهر مدرن میباشید. اگر چه کشور مالزی دارای طبیعت بسیار بکر و بی نظیر است؛ اما این شهر که پایتخت این کشور است بسیار مدرن و پر از ساختمان های دیدنی و تفریحی است. از جمله مناطقی که به پیشنهاد راهنمای سفر به کوالالامپور میتوانید از آنها دیدن کنید، برج دوقلوی این شهر است. مورد دیگر مثلث طلایی کوالالامپور میباشد. اکثر مناطق محبوب این شهر در این مثلث قرار گرفته است. خیابان های جالان راجا، جالان سلطان اسماعیل و جالان ایمبی از جمله مناطق پر رفت و آمد این منطقه میباشد. از جمله جاذبه های گردشگری که در این خیابان نهفته است میتوان به محله چینی ها، خیابان بوکیت بینتانگ و برج کی ال سی سی اشاره کرد.

مراکز گردشگری مثلث طلایی مالزی
در خیابان بوکیت بینتانگ اکثر هتل ها و کافه ها و رستوران ها قرار گرفته است. با قطارهای ریلی موجود در این خیابان میتوانید به اکثر مناطق کوالالامپور تردد کنید. همچنین از مراکز خرید موجود در این محل نهایت استفاده را ببرید.
محله چینی ها که نمایش دهنده فرهنگی متفاوت از کشوری متفاوت است میتواند بهترین مکان برای گردشگری مسافران در این کشور باشد. انواع معابد هندو و بودایی ها در این محله و غذاهای مختلف میتواند برایتان بسیار شگفت انگیز باشد.
و در مرکز خرید کی ال سی سی، آکواریوم زیبا و محیط های جذاب تفریحی وجود دارد که میتواند بهترین محل برای گشت و گذار باشد.
طبق راهنمای سفر به کوالالامپور برای خرید بهترین اجناس با مناسب ترین قیمت ها میتوانید به خیابان پتالینگ رفته و نام آن را به خاطر بسپارید.