راهنمای سفر به تفلیس با تور یا به صورت شخصی

راهنمای سفر به تفلیس با تور یا به صورت شخصی

تفلیس که پایتخت کشور گرجستان میباشد، یکی از زیباترین مناطقی است که مقصد گردشگری در دنیا قرار دارد. در راهنمای سفر به تفلیس قادر به شناخت جاذبه های زیبا در این شهر و کسب اطلاعات لازم در طول سفر خواهید بود. در این شهر شکل خاصی از معماری را در خیابان ها و خانه ها شاهد خواهید بود. برای مثال خیابان های سنگ فرش شده و کلیساهای قدیمی حالتی خاص و فانتزی به این شهر میدهد. بسیار نزدیک به ایران بوده و بهترین گزینه برای سفرهای خارجی برای ایرانیان میباشد.

راهنمای سفر به تفلیس – اطلاعات ضروری
به طور کلی برای سفر به گرجستان، نیاز به اخذ ویزا ندارید. به راحتی میتوانید به این کشور سفر کرده و ارائه پاسپورت برای همگان کافی است. این کشور با ایران چهار ساعت اختلاف دارد و ساعت رسمی آنها جلوتر از ساعت رسمی ما است. دین اکثریت آنها مسیحیت است و از لحاظ پوشش آزاد هستید. طبق راهنمای سفر به تفلیس به گردشگران توصیه میشود، برای داشتن پوشش مناسب در کشورهای دیگر بهتر است به مردمان آن منطقه نگاه کنید. مردمان گرجستان سنت گرا و فرهنگ دوست هستند، بهتر است از لحاظ پوشش به فرهنگ آنها نیز توجه داشته باشید.
از دیگر اطلاعات ضروری که در راهنمای سفر به تفلیس باید بدانید، شماره های ضروری این کشور میباشد. کد تلفن تفلیس 32 بوده و این پیش شماره برای گرجستان در سایر کشورها، 995+ میباشد. شماره پلیس و فوریت های ویژه این کشور نظیر آتش نشانی و آمبولانس 112 میباشد. یکی از موضوعات مهمی که در طول سفر باید به آن توجه داشته باشید، ولتاژ برق کشورهای مختلف میباشد. نوع برق آنها 230 ولت / 50 هرتز است و بهتر است برای استفاده از پریزهای هر کشور تبدیل آداپتور همراه خود داشته باشید. این موضوعات را میتوانید از تور مسافرتی گرجستان که ثبت نام کرده اید بپرسید.

در چه فصلی به شهر تفلیس سفر کنیم؟
در تمامی فصول میتوانید به کشورهای خارجی سفر کنید. اما طبق توصیه راهنمای سفر به تفلیس باید بدانید این کشور یک سرزمین تاریخی است که سبک تفریحات آنجا متفاوت میباشد. شاید اگر به کشورهای مدرن سفر کنید، بتوانید با تفریحات موجود در مراکز بزرگ تجاری یا کافه گردی برنامه سفر خود را پر کنید. اما این موضوع را مد نظر داشته باشید که کشور گرجستان دارای طبیعت بی نظیر است. و یکی از دلایلی که سالانه توریست های زیادی را می پذیرد، همین طبیعت است. در نتیجه در فصل بهار و پاییز میتوانید از بودن در این کشور و مشاهده زیبایی های آن لذت بیشتری ببرید. این کشور در فصل بهار بسیار شلوغ است. در فصل تابستان میتوانید علاوه بر طبیعت از فستیوال و جشنواره های آن لذت ببرید. در زمستان نیز میتوانید با تور ارزان تفلیس به این کشور سفر کرده و از تفریحات زمستانه و آرامش آنجا نهایت استفاده را ببرید.

راهنمای سفر به تفلیس – از فرودگاه به هتل
زمانی که پرواز گرجستان در فرودگاه تفلیس فرود می آید، باید با یکی از گزینه ها خود را به هتل برسانید. باید بدانید فاصله فرودگاه تا شهر 17 کیلومتر فاصله دارد. برای پیمایش این فاصله میتوانید از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید. سرویس هایی که در فرودگاه تفلیس فعالیت دارند، به صورت 24 ساعته در دسترس هستند. مقاصد این سرویس ها، میدان آزادی، میدان قهرمانان تفلیس و میدان 26 می، است. با ده لاری گرجستان میتوانید از این سرویس ها استفاده نمایید.
تفاوتی که اتوبوس ها با سرویس های فرودگاه دارند، تعداد توقف آنها در ایستگاه های مختلف است. کرایه آنها نیز بسیار ارزان بوده و نزدیک 0.5 لاری میباشد. روش دیگر که بسیار سریعتر است، سوار شدن قطار است. تردد این قطارها تنها دو بار در روز است و هزینه آن مانند اتوبوس های فرودگاه میباشد. اما گرفتن تاکسی گران تر از سایر وسایل نقلیه  است و تا مرکز شهر تفلیس هزینه ای برابر 25 لاری دارد.

-وسایل نقلیه سطح شهر
برای تفریح و تردد در سطح شهر تفلیس، میتوانید از اتوبوس های زرد رنگ استفاده کنید. تنها در ایستگاه ها توقف داشته و هزینه آنها 2 لاری میباشد. مار شیروتکا که همان مینی بوس میباشد، بسیار پرکاربرد است و هزینه آن 0.8 لاری میباشد. خارج از ایستگاه با اشاره به راننده میتوانید دست تکان داده و پیاده شوید.
طبق راهنمای سفر به تفلیس این نکته را باید بدانید، مترو از 6 صبح کار خود را آغاز کرده و تا نیمه های شب تردد دارد. تاکسی های سطح شهر بسیار به صرفه است و کرایه آن 5 تا 7 لاری بوده و در مسیرهای طولانی کرایه به 15 لاری میرسد.

تهیه سیم کارت در گرجستان
اپراتورهای مختلفی در گرجستان به ارائه خدمات اینترنت و سیم کارت اشتغال دارند. در راهنمای سفر به تفلیس باید به این نکته واقف شوید که هزینه خرید سیم کارت های تان حداقل 2 لاری میباشد. البته که برای گرفتن قیمت های روز بهتر است با آژانس هواپیمایی برگزار کننده تور تفلیس صحبت کنید. از جمله شرکت های ارائه دهنده سیم کارت در این کشور مگتی کام، بی لاین و جئوسل میباشد. مشهور ترین این سیم کارت ها مگتی کام است که دارای آنتن دهی بهتر و سرعت اینترنت بالا میباشد.

راهنمای سفر به تفلیس – امنیت این کشور
کشور گرجستان از امنیت بالایی برای مسافران برخوردار است اما چیزی که باید بدانید در مورد تمامی سفرهای خارجی صدق میکند. در تور تفلیس یا سفر مستقل، از همراه کردن طلا به مقدار زیاد و اشیای گران قیمت با خود در سفر خودداری کنید. در ساعات دیر وقت سعی کنید از تردد کردن در سطح شهر بپرهیزید. از ماشین های شخصی استفاده نکنید. پول و دلار خود را در جیب های مخفی زیر لباس پنهان کنید. به هر کسی اعتماد نکرده و اگر تنها به سفر میروید، بهتر است از مهمان شدن در هر منزلی خودداری کنید. مردمان گرجستان بسیار مهمان نواز هستند اما سعی کنید محتاط تر عمل کنید.

در تفلیس از کدام مناطق دیدن کنیم؟
در راهنمای سفر به تفلیس به همگان توصیه میشود، برخی از مناطق این شهر را به صورت پیاده رفت و آمد کنند. زیرا گردش در معماری خاص این شهر بسیار دلپذیر بوده و باعث میشود با فرهنگ مردمان آنها آشنا شوید. باغ های زیادی دارد که گردش در آنها باید به یکی از برنامه های اصلی شما در سفر قرار گیرد. در اکثر کافه های این شهر موسیقی گرجی به صورت زنده اجرا میشود که بهتر است در شبها کافه نشینی نیز داشته باشید.
نکته دیگر در راهنمای سفر به تفلیس، امتحان کردن غذاهای لذیذ گرجی است. از جمله مناطقی که توصیه میشود از آنها دیدن کنید، مناطق زیر میباشد:
–          کلیسای اسمیندا سامبا که از بزرگترین کلیساهای دنیاست و از معماری بی نظیر برخوردار است.
–          کارتلیس ددا یا مجسمه مادر از هر کجای تفلیس پیداست و میتوانید با آن عکس یادگاری بگیرید.
–          یکی از زیباترین خیابان های تفلیس که برای شب نشینی و پیاده روی مناسب است، خیابان های روستاولی و شاردنی است. با سبک اروپایی ساخته شده و به شما این حس را میدهد، در کشورهای اروپایی قدم میزنید.
–          بد نیست که از شهر قدیمی تفلیس نیز دیدن کنید. برای داشتن راهنمای سفر به تفلیس باید بدانید، بسیاری از کلیساها و موزه های این کشور در این شهر واقع است و سعی کنید آن را از دست ندهید.
–          پل صلح سازه ای جدید است که مانند پل طبیعت ایران از جمله مناطق دیدنی تفلیس است.
–          در محله حمام های قدیمی در تفلیس میتوانید با فرهنگ قدیمی آنها آشنا شده و از آب گرم آن نیز استفاده نمایید.
–          دریاچه لیسی از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است و فرصت قایق سواری را به شما میدهد.
–          پارک آبی این شهر از دیگر مراکز گردشگری است که روز خوشی را در آنجا می توانید برای خود بسازید.