بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی

شهر دبی امروزه به یکی پر رفت و آمد ترین شهر های منطقه و دنیا تبدیل شده است و هر ساله توریستان بسیار زیاد و قابل توجهی را به خود جلب می کنند. این شهر از نظبرخورداری از جاذبه های تفریحی توریستی بسیار غنی است، به طوری که هنگام اقامت در شهر دبی به هیچ عنوان خسته نخواهید شد. قبل از سفر به شهر دبی باید به موارد مختلفی مثل آداب و رسوم، دین و مذهب مردم، آب و هوا، بهترین زمان سفر به دبی و …. دقت داشته باشید تا بتوانید تجربه ی یک سفر به یاد ماندنی را به ثبت برسانید. در ادامه این مقاله به صورت کامل به معرفی زمان سفر به دبی می پردازیم.

سفر به دبی در فصل های گرم و سرد سال :

کشور امارات مانند اکثر کشور های واقع شده در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس، دارای آب و هوای بسیار گرم و شرجی می باشد. مردمان بومی و محلی شهر دبی و سایر افرادی که برای یک مدت زمان طولانی در این شهر زندگی می کنند به مرور زمان، با گرما و رطوبت موجود در هوای دبی سازگار شده اند. اما توریستان و گردشگرانی که برای یک بازه زمانی کوتاه در دبی حضور دارند نمی توانند به راحتی با گرمای بسیار قابل توجه و رطوبت موجود در هوای دبی سازگار شون در نتیجه باید بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنند و در آن زمان به این شهر سفر کنند. به عنوان مثال اگر شما ساکن یک منطقه ی سردسیر باشید و در فصل تابستان به کشور امارات و دبی سفر کنید، بی شک با مشکل مواجه خواهید شد.

فصل های گرم در دبی :

تابستان های شهر دبی به قدری گرم می باشد که اگر هنگام شب نیز بخواهید در خیابان ها، محله ها و کوچه های دبی قدم بزنید باید یک دستگاه خنک کننده همراه خود داشته باشید. اما اگر شرایط آب و هوایی برای شما اهمیتی نداشته باشد و با گرما هوای کنار بیایید، فصل تابستان بهترین زمان سفر به دبی می باشد. زیرا بسیاری از افراد قابلیت تحمل این آب و هوا را ندارند به همین دلیل مراکز تفریحی، مراکز خرید، هتل های لوکس و … کمی خلوت تر از همیشه است. به این نکته دقت داشته باشید که تمام جاذبه های تفریحی و توریستی سرپوشیده شهر دبی دارای سیستم های سرمایشی مجهز و مدرنی می باشند که هوی درون خود را خنک می کنند و تنها هنگام رفت و آمد در خیابان های شهر با گرما مواجه خواهید شد.

فصل های سرد در دبی:

در فصل های سرد سال یعنی از اواخر پایین تا انتهای زمستان، آب و هوای دبی شرایط بهتری پیدا می کنند به همین دلیل مسافران بسیار زیادی در این موقع از سال به دبی سفر می کنند و شهر دبی بسیار شلوغ می شود. بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا، همین فصول سرد سال می باشد زیرا دما و رطوبت هوا نسبت به فصل تابستان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. اما این موقع از سال بسیار شلوغ و پر مسافر می باشد و به دنبال ان اکثر مراکز تفریحی، توریستی، مراکز خرید و …. شهر دبی با ازدحام جمعیت مواجه می شوند. میانگین دمای هوا در روز های زمستانی شهر دبی به ۲۵ درجه سانتی گراد و در شب های زمستانی این شهر به ۱۲ درجه نیز میرسد اما مناطق ساحلی این شهر همچنان دارای ۵۰ درصد رطوبت می باشند.

ارزان ترین زمان سفر به دبی :

برای بسیاری از توریستان و مسافران، آب و هوا هیچ اهمیتی ندارد و اغلب به دنبال سفر ارزان به دبی می باشند. این افراد که اغلب با هدف گشت و گذار در مراکز خرید به شهر دبی سفر می کنند. در فصل زمستان، اواخر پاییز و اوایل بهار به علت  شلوغی شهر دبی و حجم بالای مسافران معمولا هزینه اقامت و قیمت اجناس مختلف افزایش پیدا می کند اما همین هزینه ها در تابستان های طاقت فرسا دبی به شدت کاهش پیدا می کند زیرا تحمل آب و هوای دبی برای بسیاری از مسافران امکان پذیر نمی باشید. اگر قصد سفر به شهر دبی با یک هزینه مناسب و ارزان را دارید، بهتر است در فصل تابستان به این شهر سفر کنید.

جشنواره های خرید و حراجی های دبی :

بهترین و مناسب ترین زمان سفر به دبی از نظر بسیاری از توریستان و گردشگران، هنگام برگزاری جشنواره ها  فستیوال های مختلف و برگزاری حراجی های بزرگ می باشد. به طور میانگین سالانه بیش از ۲۰ جشنواره و فستیوال خرید در شهر دبی برگزار می شود که فاصله زمانی بین برخی از آن ها بسیار کوتاه است و شما می توانید از آن ها لذت ببرید. دربین تمام جشنواره های خرید برگزار شده در شهر دبی، فستیوال های زمستانی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. جشنواره های زمستانی اغلب در دیماه و بهمن ما برگزار می شود و این دوماه برای بسیاری از توریستان و گردشگران، بهترین زمان سفر به دبی می باشد. به این نکته دقت داشته باشید که فستیوال ها و جشنواره های خرید برگزار شده در دبی تنها به فروشگاه ها و مراکز خرید محدود نمی شود و سایر اماکن و جاذبه های تفریحی مثل سالن های برگزاری کنسرت، مراکز تفریحی و … نیز در این جشنواره ها حضور پیدا می کنند.
در انتها به این نکته دقت داشته باشید که نمی توان به طور دقیق، بهترین و ایده آل ترین زمان سفر به دبی را تعیین کرد و این زمان با توجه به اهداف و شرایط افراد، متفاوت می باشد و فرق می کند.