آشنایی با جاذبه های گردشگری ایروان در تور ارمنستان

آشنایی با جاذبه های گردشگری ایروان در تور ارمنستان

طبیعت ، خرمی، معماری و فرهنگ عامل اصلی انتخاب اکثر افراد، جهت مسافرت و بازدید از مکان های جدید دنیاست. در کنار این موضوع آشنایی با تاریخ یک کشور، از دیگر عواملی است که توریست های بسیاری را به یک منطقه می کشاند. در این مقاله با جاذبه های گردشگری ایروان واقع در کشور ارمنستان صحبت میشود.
کشور ارمنستان که در شمال غربی ایران واقع شده است، کشوری کم جمعیت با طبیعتی بکر و دست نخورده است که علاوه بر طبیعت زیبا آثار تاریخی فراوانی را در خود دارد. در سفر چند روزه خود بهتر است نسبت به جاذبه های گردشگری ایروان آگاهی کسب کنید تا بازدید از آنجا را در برنامه های تفریحی خود قرار دهید. یا در انتخاب تور گردشگری یا آژانس مسافرتی خود به آن دقت نمایید.
سفر به ایروان با ثبت نام در تورهای ارزان ایروان یا تورهای لوکس، بسته به میزان بودجه مسافران هر ساله در فصول مختلف برگزار میشود. بسته به علاقه خود به فصول مختلف میتوانید برنامه های خود را با آنها تنظیم کنید و از فضاهای دیدنی این کشور و شهر دیدن کنید.

میدان جمهوری

اولین گزینه در بین جاذبه های گردشگری ایروان را به میدان جمهوری این شهر اختصاص میدهیم. یکی از میادین اصلی این منطقه است که جز شاهکارهای معماری جهان است. نمادی از معماری شوروی در شهر ایروان است که اثری از معمار ارمنی برجسته به نام تامانیان است. در این محوطه شما میتوانید علاوه بر آشنایی با بخشی تاریخی از شهر ایروان، از گالری هنر موجود در این میدان دیدن کنید.
یکی از هتل های معروف ایروان به نام هتل ماریوت نیز در این میدان قرار دارد که در صورت تمایل می توانید در آن اسکان یابید.

مرکز خرید خیابان شمالی ایروان

بعد از بازدید از میدان جمهوری بهتر است از طریق خیابان شمالی که حد فاصل بین میدان و خانه اپرای ایروان است به مشاهده این ساختمان تاریخی بپردازید و یا با خرید بلیط به تماشای کنسرت های زیبا بپردازید.
خیابان شمالی از لحاظ معماری ، با سبک رایج در جنگ جهانی دوم ساخته شده است که یکی از مقاصد خرید توریست ها محسوب می شود. این مکان از جمله جاذبه های گردشگری ایروان است که مورد استقبال بسیاری از توریست ها برای خرید قرار میگیرد.

خانه اپرای ایروان

این بنای تاریخی جهت اجرای کنسرت های اپرا و رقص های باله مورد استفاده قرار میگیرد. ارمنی ها علاقه خاصی به هنر داشته و از کنسرت هایی که در این سالن برگزار میشود استقبال فراوانی میکنند. داخل این بنا بسیار چشم نواز بوده و تالار کنسرت خاچاطوریان در ایروان نیز در این مکان قرار دارد.

موزه خط ماتناداران ایروان

علاقمندان به تاریخ و گذشته ملت ها و نیاکان ما که روزی روی زمین می زیسته اند بهتر است بازدید از این مکان تاریخی را از دست ندهند. در این مکان زیبا متن های خطی نفیس نگهداری میشود و یکی از ارزشمند ترین مکان ها بین فرهنگ دوستان دنیاست. بیش از 17 هزار متن تاریخی به صورت دست نویس و چاپی در این قسمت از جاذبه های گردشگری ایروان نگهداری میشود که بخشی از آن به متون ارمنی و بخشی دیگر به سایر زبان های مشرق زمین مربوط است.

بازدید از بازار سرپوشیده ایروان

بازار یا سطح شهر مکانی بسیار ارزشمند جهت آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردمان یک کشور است. شما در این بخش از هر کشور میتوانید با زندگی و رفتار واقعی مردمان آنجا آشنا شوید. با بازدید از بازار سرپوشیده ایروان میتوانید به صورت همزمان هم از یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری ایروان دیدن کنید و هم با مشاهده مردم ایروان از مدل خرید ، زندگی و مواد غذایی که مصرف میکنند، مطلع گردید.
معماری این بازار به سبک نئوکلاسیک است و در دل آن محصولات غذایی تازه و کنسروی به فروش میرسد.

موزه نسل کشی ایروان

در سال 1925 میلادی نسل کشی گسترده ای از ارامنه توسط دولت عثمانی صورت گرفت که این موزه به روایت این دوره از تاریخ ارمنستان اشاره دارد. نزدیک یک و نیم میلیون ارمنی در تاریخ ارمنستان به دست عثمانی ها در طول جنگ جهانی اول کشته شدند که این کشتار به بعد از جنگ نیز کشیده شده و در دو مرحله صورت گرفته است.
با بازدید از این بخش از جاذبه های گردشگری ایروان میتوانید مصاحبه ها، گزارش ها و فیلم هایی را مشاهده کنید که از بازماندگان این نسل کشی در آن دوران روایت شده است.
شاید مشاهده آن برای همگان کاری آسان نباشد اما بخشی از تاریخ در این مکان برای شما برگ خواهد خورد.

موزه های ملی ارمنستان

در میدان جمهوری میتوانید از موزه ملی ارمنستان دیدن نمایید که آثار هنری فراوانی را از هنرمندان روس و اروپا در خود جای داده است.
در موزه تاریخ این شهر زیبا، شاهد آثاری از تمدن ایروان و ارمنستان خواهید بود. قدمت برخی از آثار این موزه به زمان پیدایش ایروان یعنی نزدیک 5000 سال پیش برمیگردد. این آثار شامل عکس ها، نقشه ها و اشیا قدیمی میباشد که بازدید از این دسته جاذبه های گردشگری ایروان که روایت کننده گذشته این سرزمین تاریخی است خالی از لطف نیست.
موزه دیگر ، موزه ی هنرهای چوبی این شهر است که به نمایش آثار دست ساز هنرمندان معاصر ارمنستان تعلق دارد.

کلیساهای تاریخی ایروان

اولین کلیساهای تاریخ در این شهر زیبا بنا شده است. زیرا ارمنیان از جمله اولین کسانی بودند که به دین مسیحیت گرویدند و کلیساهای زیبایی در این سرزمین ساختند.
یکی از جاذبه های گردشگری ایروان کلیسای مریم مقدس است که جز قدیمی ترین کلیساهای ایروان است. سبک معماری آن سبک ارمنی است و در بخش کنترون این شهر واقع شده است.کلیسای سنت گریگور ایروان یک کلیسای جامع است که در سال 2001 به سبک معماری ارمنستان ساخته شده و فضای داخل آن بسیار نورانی است.در اطراف شهر ایروان بنای کلیسای سرکیس چشم نوازی میکند که در تمامی اوقات سال شلوغ است.

مجسمه مادر ایروان

اگر دوست دارید با نمادی از کشور ارمنستان عکس بگیرید و بدین وسیله یادبودی شناخته شده از ارمنستان در آرشیو خاطرات خود قرار دهید، از مجسمه مام یا مادر ایروان دیدن کنید. این مجسمه با ارتفاع 51 متر بر بام ارمنستان واقع شده است که از آنجا کل ایروان را میتوانید مورد مشاهده قرار دهید.
این یادبود برای زنده نگه داشتن یاد کشته شدگان ارمنستان در جنگ جهانی دوم ساخته شده است که مردمان این سرزمین برای ادای احترام به هزاران ارمنی کشته شده به این مکان آمده و پای این تندیس نمادین را از گل پر میکنند.
این یادبود نمادی از صلح است که مانند یک مادر یا حامی، به صورت نمادین حافظ کشور ارمنستان و شهر ایروان میباشد. این مجسمه که یکی از جاذبه های گردشگری ایروان است در پارک پیروزی بنا شده که برای دیدن آن میتوانید به این محل بروید.