شناخت جاذبه های گردشگری تفلیس

شناخت جاذبه های گردشگری تفلیس

اگر دوست دارید برای کسب آرامش به مکانی تازه بروید که از دیدن طبیعت آن لذت برده و اوقات خوشی را برای خود بیافرینید، جاذبه های گردشگری تفلیس را انتخاب کنید. تفلیس پایتخت کشور گرجستان است که فاصله چندانی با ایران نداشته و با کمترین قیمت میتوانید از طریق تورهای مسافرتی تفلیس به این منطقه سفر کرده و از بودن در آن مکان دنج لذت ببرید. کشور گرجستان کشوری توریست پذیر و کم جمعیت است. اگر بخواهید قبل از سفر به تفلیس بدانید که قرار است با چه طبیعت و منطقه ای روبرو شوید، لازم به ذکر است، این شهر مانند تصویری است که در کارتون ها و انیمیشن های پادشاهی گذشته دیده اید. شهر آن مانند شهر پادشاهان است که کلیساها و معابد به مثابه قلعه های شاهان به این طبیعت حالتی فانتزی بخشیده است.
از جمله جاذبه های گردشگری که توصیه میشود در سفر خود به گرجستان و تفلیس به آنجا رفته و برای خود خاطرات زیبایی ثبت کنید، به شرح زیر میباشد.

دیدن کلیسای جامع تثلیث

این بنای باشکوه، که از بزرگترین کلیساهای جامعه مسیحیت است، از 9 کلیسای کوچک تشکیل شده و در طبقات زیرین این بنای تاریخی، پنج کلیسای دیگر نهفته است. همه جای تفلیس را طبیعت بکر و آب و هوای خوب تشکیل داده که بهتر است در طول اقامت خود در این شهر، از این مکانهای دیدنی که در این مقاله ذکر میشود، دیدن کنید و برای خود عکسهای زیبا فراهم کنید.

حمام های تاریخی تفلیس

یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس که دیدن آن خالی از لطف نیست حمام های زیبای این شهر است. نام این شهر از چشمه های آبگرم که به وفور در این شهر وجود دارد، گرفته شده است، با ورود به این حمام ها میتوانید از آبگرم نشات گرفته از چشمه های آبگرم این شهر لذت برده و با ماساژی که در این محل ارائه میشود، بهترین تجربه را برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

بازدید از پارک آبی تفلیس

شهر تفلیس جمعیت زیادی در خود جای داده که یک سوم کل کشور در این شهر زندگی میکنند. امکانات این شهر بسیار دیدنی است که یکی از آنها پارکهای آبی این شهر است که در تابستان بهترین تجربه را برای شما رقم میزند. از جمله پارکهای این شهر میتوان به پارک جینو پارادایس، آکوا پارک، پارک متاتسمیندا اشاره کرد.
بازی های آبی، غذاهای خوشمزه، ماساژ، شنا و جکوزی از جمله خدماتی است که در اینجا به شما ارائه میشود. که توصیه میشود این دست تفریح یا جاذبه های گردشگری تفلیس را از دست ندهید.

شهر بازی تفلیس با نام پارک متاتسمیندا

اگر در سفر به تفلیس کودک با خود همراه دارید، یا کودک درون تان زنده است، سری به این شهربازی بزنید. در این محیط میتوانید پنجمین چرخ و فلک بلند دنیا را تجربه کنید و از آن بالا کل تفلیس را دید بزنید. ترن هوایی 60 متری، و 60 نوع بازی دیگر در این پارک است که میتواند برای شما خاطرات هیجان انگیزی را رقم بزند.

مشاهده کنسرت در خانه اپرای تفلیس

اگر هنر دوست هستید، میتوانید به تالار شگفت انگیز پال یاشویلی ، سالن اپرای این شهر سری زده و با خرید بلیط یک اجرا، شاهد آواز اپرا در این سرزمین باشید. دارای معماری بینظیر و باشکوه است که امانتی از 160 سال پیش برای مردمان جهان است که دارای طراحی دوران بیزانس و رنسانس است.
این سالن از جمله جاذبه های گردشگری تفلیس است که برای بسیاری از هنردوستان و کسانی که دوست دارند، شاهد تئاتر باله باشند، بسیار گزینه مناسبی است.

دریاچه لیسی تفلیس

همگان از بودن کنار آب و شنیدن صدای آن لذت می بریم. اگر چه طبیعت و معماری تفلیس بینظیر است اما نمیتوان از دریاچه یا دریا و سواحل یک مکان توریستی گذشته و بدون بازدید از ساحل یا چشم انداز بی نظیر اطراف آن از آنجا خداحافظی کرد.
مشاهده غروب آفتاب حین قدم زدن در پارک کنار دریاچه لیسی فضایی کاملا رمانتیک و عاشقانه است. از جمله تفریحاتی که در این منطقه در انتظار شماست، قایق سواری، آفتاب گرفتن و دوچرخه سواری میباشد.

باغ ملی گیاه شناسی تفلیس

از دیدن باغ و گل های زیبا در این باغ بزرگ بسیار شگفت زده میشوید. نباید بدون بازدید از باغ گیاه شناسی تفلیس از آنجا خارج شوید. در طی اقامتی که در این شهر دارید، اکثر انرژی خود را در بازدید از جاذبه های گردشگری تفلیس صرف کنید و استراحت را برای وطن بگذارید. با قدم زدن در این باغ از آبشار مصنوعی و زیبایی که در این باغ ساخته اند، گونه های متنوع گیاهی و رنگ های زیبا و رنگارنگ که به شما انرژی و روحیه میبخشد دیدن کنید و لذت ببرید.

تفریح بر فراز تفلیس با تله کابین

دیدن شهر تفلیس از بالا و مشاهده کوه و جنگل و تجربه آب و هوای تمیز و دلنواز ارتفاعات یکی از تجارب جالب و به یاد ماندنی از سفر به تفلیس خواهد بود. ممکن است انتخاب تله کابین یکی از گزینه های تور مسافرتی یا آژانس هواپیمایی برگزار کننده تور شما برای مسافران باشد، اما اگر نبود هم می توانید سفر به آنجا را از آنها بخواهید و تفلیس را از بالا با تله کابین مشاهده کنید. این مکان در بین آولاباری و منطقه شاردنی تفلیس قرار دارد و خود نیز میتوانید به آنجا سری بزنید.

شهر تاریخی و سنگی اوپلیستیخه

اگر سفر در داخل شهر تفلیس برای شما کافی بوده و تقریبا مکان های دیدنی بسیاری را در آنجا دیده اید، اگر دوست دارید با تمدن این کشور آشنا شوید، بهتر است شهر سنگی که جز آثار باستانی این سرزمین است را از نزدیک مشاهده کنید.
در فاصله 85 کیلومتری از این شهر ، در دل صخره ها، شهری سنگی وجود دارد که از جمله قدیمی ترین شهرهای تاریخی جهان است. این شهر سنگی که جز جاذبه های گردشگری تفلیس است، هشت هزار هکتار مساحت دارد و میتوان در دل کوه، نانوایی تاریخی هم مشاهده کرد. توریست های زیادی سالانه از این بخش دیدن کرده و به این محل کشانده میشوند.

موزه های ملی و مردم شناسی تفلیس

عمده دلیل مسافرت های خارجی به کشورهای مختلف، آگاهی و آشنایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن مردمان آن منطقه است. با سفر به موزه هایی که در شهرها و کشورهای مختلف وجود دارد و این مکان ها آثار ارزشمند پیشینیان را در خود نگهداری میکنند، میتوان تا حدود زیادی از تمدن و دوران های مختلف یک کشور اطلاعاتی کسب نمود.
یکی از این مکان هایی که در خیابان معروف روستاولی تفلیس قرار دارد، موزه ملی گرجستان است که با قیمت ارزان میتوانید از آن دیدن کنید. و میتواند از جمله جاذبه های گردشگری تفلیس برای اعضای تور تفلیس باشد.موزه دیگر موزه مردم شناسی این سرزمین است که در یک فضای باز مجموعه ای از وسایل زندگی و صنایع دستی مردمان گرجستان را در خود جای داده و می توانید نحوه زندگی مردمان گذشته را در معماری های زیبای این منطقه در یک فضای باز  مشاهده کنید.