آشنایی با آنتالیا

آشنایی با آنتالیا

کمتر کسی است که در مورد سفر توریستی به آنتالیا و زیبایی و جاذبه های تفریحی آن چیزی نداند. آنتالیا یکی از شهرهای بزرگ کشور ترکیه است که سالانه پذیرای تعداد زیادی از توریست­های خارجی از کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران است. این شهر سرسبز، یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل دریایی را داشته و طبیعت سرسبز و غروب­های دل انگیزش دیدنی است. خدمات گردشگری با کیفیت آن، از جمله دلایلی است که آن را تبدیل به یکی از خاص­ترین نقاط گردشگری دنیا کرده است.
با ارزانترین قیمت، از طریق تورهای مختلف، می­توان به این شهر سفر کرده و لحظات خوشی را برای خود ساخت. از طریق آژانس هواپیمایی برگزار کننده تورهای ارزان، میتوان در دو فصل زمستان و تابستان به این شهر مسافرت کرد. ورزش­های زمستانی در ارتفاعات آنتالیا از جمله موقعیت­های بی نظیری است که علاقمندان بسیاری را در این فصل به خود جذب میکند.
نکته دیگر برای تصمیم گیری در مورد سفر به آنتالیا، هزینه مسافرت میباشد. این شهر مقصد گردشگری دهک­های مختلف کشورهای مختلف قرار دارد. با انتخاب هتل­های متناسب با بودجه خود میتوانید از طریق تور ارزان به این کشور مسافرت کرده و از امکانات این سرزمین زیبا لذت ببرید.

فاکتورهای انتخاب آژانس هواپیمایی جهت مسافرت

اعتبار و اخلاق و مشتری مداری آژانس هواپیمایی که افراد برای مسافرت خود انتخاب میکنند یکی از مهمترین فاکتورهاست. فاکتور دیگر در طی مسافرت، ارائه خدمات و کیفیت جهت رقم زدن یک سفر عالی و بدون دردسر میباشد. حال این سوال برای شما پیش می آید که در سفر به آنتالیا به کدام تور یا آژانس هواپیمایی مراجعه کنیم؟

1-  یکی از مهمترین مسائلی که قبل انتخاب تور آنتالیا باید برای خود مشخص کنید، میزان هزینه و توان مالی شماست.

2-  دومین مسئله زمانی است که برای مسافرت به آنتالیا مد نظر دارید.

3-  سومین مسئله وقت و زمانی است که آژانس هواپیمایی باید برای شما جهت ارائه مشاوره سفر بگذارد.

4-  موضوع دیگر میزان خدمات تور در ساعات شبانه روز سفر است. ممکن است شما توری را انتخاب کنید که تنها رفت و برگشت، همچنین رزرو هتل را بر عهده داشته باشد. یا اینکه تمامی یا بخشی از وعده های غذایی شما در طی سفر را نیز باید تامین کند.

5-  میزان کیفیت هتل و خدمات آن هم در قیمت سفر تاثیر گذار است.

6-  اینکه بخواهید با تور لیدر به گشت و گذار در آنتالیا بپردازید یا اینکه در طول روز آزاد باشید از دیگر مسائل میباشد.

7-  ممکن است تجربه سفر به آنتالیا را نداشته و اولین بار باشد که به این کشور مسافرت می کنید. بهتر است از تورهای دارای راهنما جهت گردش بهتر و بهینه تر شدن هزینه ها استفاده نمایید.

قبل از قطعی شدن سفر خود بهتر است چندین آژانس هواپیمایی را مورد بررسی قرار داده و سپس بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

در سفر به آنتالیا از چه تفریحاتی بهره ببریم؟

آنتالیا یک شهر کامل دارای تفریحات متنوع است. با سفر به آنتالیا میتوانید از طبیعت سرسبز، آب و هوای دلپذیر، پارک های آبی و خرید و گشت و گذار در بازار، همچنین بازدید از موزه و تاریخ این کشور بهره کافی را ببرید.
شما در سفر به آنتالیا یک پکیج کامل از یک مسافرت خاطره انگیز در دسترس خواهید داشت.
در سفر به این شهر زیبا میتوانید به سراغ پارک های آبی این شهر نظیر، ریکسوس، ددمان و آکوا بروید و در آن با پارتنر یا فرزندان خود لذت کافی را ببرید.
مورد دیکر که مورد علاقه بسیاری از بانوان است، خرید و بازدید از مراکز خرید بزرگ است. در آنتالیا میتوانید در بازار شنبه، توربان مارینا و ترا سیتی گشت و گذار کرده و از محصولات با کیفیت ترکی خرید کنید.
در مورد تفریحاتی که در دریا یا پارک­های آبی آن میتوانید انجام دهید، جت اسکی، غواصی زیر دریا همچنین پاراسل را میتوان نام برد.
تفریحات به این مسائل ختم نشده و در این شهر میتوان از پارک­های بزرگ و سینماهای چند بعدی درون آن نیز دیدن کرد. دینو پارک، پارک هیجان انگیز دایناسورهاست که میتواند برای فرزند شما هیجان انگیز باشد.
شن بازی در سواحل آنتالیا از دیگر پیشنهادات ما برای شما است.
پارک پروانه­ها می تواند خاطره فانتزی را برای شما و کودکان خردسالتان رقم بزند. با آگاهی از این مراکز تفریحی میتوانید آنرا از تور مسافرتی خود خواسته و یا در مورد آنها اطلاعات لازم را کسب نمایید.بزرگترین آکواریوم جهان در آنتالیا واقع است که متنوع ترین حیوانات و زیست بوم های زیر اقیانوس را میتوانید در آن مشاهده کنید. این آکواریوم از 40 استخر جهت مشاهده کوسه ها، دلفین ها و موجودات آبزی تشکیل شده است.

هزینه سفر شامل چه مواردی است؟

بسته به فصلی که سفر به آنتالیا را در آن انتخاب می کنید، عمده هزینه سفر شما مشخص میشود. این شهر زیبا در زمستان دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است. در تابستان گرم و خشک بوده و پر از حراج ها و فستیوال های مختلف است. در پاییز هوا خنک و بارانی میباشد. اوج زیبایی طبیعت آن، بهار است که هوا خنک و مرطوب و دلپذیر است.
ارزانترین هزینه سفر به آنتالیا در فصل زمستان و گران ترین آن به دلیل شلوغی در تابستان رقم میخورد.از جمله هزینه هایی که در طی مسافرت به این کشور مجموع هزینه های شما را تعیین خواهد کرد، موارد زیر میباشد:
1-  بلیط رفت و برگشت هواپیما یا قطار2-  عوارض خروج از کشور

2-  استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور، بسته به انتخاب تاکسی یا قطار هزینه­ها را کاهش یا افزایش میدهد.

3-  هزینه تفریحات هم از مهمترین هزینه هاست که هر کس میتواند آن را انتخاب کند و یا همه آنها را تجربه نکند.

4-  سفرهای دریایی با کشتی

5-  هزینه هتل نیز بسته به درجه آن متفاوت است. اگر از جانب تور هزینه ها را پرداخت کنید، می توانید کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. اگر بخواهید به صورت مستقل عمل کنید، ممکن است نتوانید آن را به درستی تخمین بزنید.

6-  غذا نیز بسته به اینکه به عهده تور باشد یا اینکه خود بخواهید آن را تهیه کنید، از دیگر موارد است که باید بررسی کنید.

7-  هزینه های خرید در ترکیه مثل کفش، پوشاک یا سوغاتی

8-  خرید سیم کارت و اینترنت نیز از دیگر موارد است.